Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen tömt balvagnen så nu är allt hö på plats där det ska vara! Har börjat städa bort allt bös på gårdsplanen. Skickade iväg maken på yngsta hästen, dom skulle ta en skogstur. Jag fodrar barn och ska snart lägga dom och sen ska jag longera shettisen och kvällsfodra. Sen orkar jag fan inte mer idag, har en del sömn att ta igen så ska äta kvällsmat i kvällssolen och sen däcka i säng 😴
 
Äntligen har mitt paket rört på sig :) !! Efter 24 timmar har det nu ankommit terminal ca 7 mil härifrån. Så nu ska det åka ca 14 mil norrut. Förbi min ort för att sorteras. Och sedan ska det åka ca 7 mil söderut. Tror ni att dessa steg kommer att hinna klaras av till imorgon så jag kan få hämta ut mina böcker???
 
Har hittat tre olika chat sidor som riktar sig mot barn och tonåringar. Det kryllar av äckliga pedofiler på dem. Dags att undersöka.

Jag har varit medlem på den första i 10 minuter, och har fått 8 "vänner" som... är lite underliga.
Vad är det du gör när du undersöker och jagar pedofiler? 🙂
 
Äntligen har mitt paket rört på sig :) !! Efter 24 timmar har det nu ankommit terminal ca 7 mil härifrån. Så nu ska det åka ca 14 mil norrut. Förbi min ort för att sorteras. Och sedan ska det åka ca 7 mil söderut. Tror ni att dessa steg kommer att hinna klaras av till imorgon så jag kan få hämta ut mina böcker???
Troligen inte troligen aldrig på ti’n ;)
 
Vad är det du gör när du undersöker och jagar pedifiler? 🙂
Vi hittade ju just dessa sidor så nu skapar jag användare och undersöker hur mycket aktivitet osv det är där. Jag heter Anna och är 14 år.
Skriver typ hej i chatten, får "napp" och ett gäng skriver till mig. Skriver ganska neutralt och ungdomligt och när de pushar på om bröststorlekar osv tar jag skärmdumpar. Massor skärmdumpar. Bevis måste man ha. Jag samlar även IP-adresser från de som är i direkt kontakt med mig.

De andra sitter just nu och kollar hur mycket flöde hemsidorna får, var deras servrar finns, ägaren till sidan, IP-adresser, med mera.

Vi kommer sedan skriva först till hemsidans ägare och informera om att detta händer på deras hemsida. Vi brukar ge dem en ärlig chans att rensa upp. Finns det noll och ingen vilja att fixa problemen, går vi vidare och anmäler dem. Det gör vi via en del olika organisationer, samt polis, serverföretag (om sådant finns), webbhotell, med mera.
Då ger vi även ut de IP-adresserna till polisen, med just de skärmdumpar som tillhör personen bakom IP-adressen.

Typ så, är olika från fall till fall :)
 
Sitter och slötittar på Contagion på HBO. Obehagligt nära dagens corona-stress.

Vågade mig ut på helt normala äventyr för att fira ferien idag, lång skön promenad till centrum och genom stan med sol och människosorl, fick en ordentlig klassisk massage, och promenerade sen hem med snabbstopp på Systemet för att köpa midsommarsnaps. Första steget i att börja bryta ned jobbtempot. :)

Kissekatterna har förfirat och fått varsin midsommar-cat-sticks hela veckan - båda har nu förstått att det fantastiska lyxgodiset bor i låda nummer tre på vänster sida vid vasken. Nu springer de dit och börjar snattra så fort jag varit ute och kommer hem. :cautious:
 
Vi hittade ju just dessa sidor så nu skapar jag användare och undersöker hur mycket aktivitet osv det är där. Jag heter Anna och är 14 år.
Skriver typ hej i chatten, får "napp" och ett gäng skriver till mig. Skriver ganska neutralt och ungdomligt och när de pushar på om bröststorlekar osv tar jag skärmdumpar. Massor skärmdumpar. Bevis måste man ha. Jag samlar även IP-adresser från de som är i direkt kontakt med mig.

De andra sitter just nu och kollar hur mycket flöde hemsidorna får, var deras servrar finns, ägaren till sidan, IP-adresser, med mera.

Vi kommer sedan skriva först till hemsidans ägare och informera om att detta händer på deras hemsida. Vi brukar ge dem en ärlig chans att rensa upp. Finns det noll och ingen vilja att fixa problemen, går vi vidare och anmäler dem. Det gör vi via en del olika organisationer, samt polis, serverföretag (om sådant finns), webbhotell, med mera.
Då ger vi även ut de IP-adresserna till polisen, med just de skärmdumpar som tillhör personen bakom IP-adressen.

Typ så, är olika från fall till fall :)
Men wow vilka hjältar! Hur kom du i kontakt med dom här? För ni är flera stycken om jag förstår rätt?
 
Men wow vilka hjältar! Hur kom du i kontakt med dom här? För ni är flera stycken om jag förstår rätt?
Originalgruppen har spelat spel tillsammans i typ... 15 år? Så vi är ganska tighta. Sen har vi hittat några på vägen under de här 15 åren.

Vi är från lite olika delar av världen, de flesta från USA.
Vi har en "ledare" som har jobbat som trial judge i USA, han är den som är mest drivande i det hela. Han är den som tar hand om mycket av skrivandet/ringandet till polisen osv. Han lider av en sjukdom som gör att han inte längre kan jobba och måste vara hemma 24/7, så det här är lite av hans "hobby".
 
Varit en intensiv dag fram tills för någon timme sedan. Har nu läst på lite om Carl vin Linne och ja mycket möjligt att han var rasist utan att kanske veta om det själv. Men för den sakens skull är det inte rätt att riva ner statyer. Vare sig på honom eller andra.

Det var väl alla vita snubbar på 1700-talet? Inte för att det är speciellt fräscht men tja...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 090
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 967
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 899
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp