Vi hittade ju just dessa sidor så nu skapar jag användare och undersöker hur mycket aktivitet osv det är där. Jag heter Anna och är 14 år.
Skriver typ hej i chatten, får "napp" och ett gäng skriver till mig. Skriver ganska neutralt och ungdomligt och när de pushar på om bröststorlekar osv tar jag skärmdumpar. Massor skärmdumpar. Bevis måste man ha. Jag samlar även IP-adresser från de som är i direkt kontakt med mig.
De andra sitter just nu och kollar hur mycket flöde hemsidorna får, var deras servrar finns, ägaren till sidan, IP-adresser, med mera.
Vi kommer sedan skriva först till hemsidans ägare och informera om att detta händer på deras hemsida. Vi brukar ge dem en ärlig chans att rensa upp. Finns det noll och ingen vilja att fixa problemen, går vi vidare och anmäler dem. Det gör vi via en del olika organisationer, samt polis, serverföretag (om sådant finns), webbhotell, med mera.
Då ger vi även ut de IP-adresserna till polisen, med just de skärmdumpar som tillhör personen bakom IP-adressen.
Typ så, är olika från fall till fall