Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag slöar i soffan efter att ha spenderat ganska många timmar i stallet. Lilla prinsesshästen var väldigt vild när jag longerade, men skötte sig utmärkt när jag hoppade upp och red en liten stund. :love:
Lilla hunden har försökt tala om att det är dags för hennes middag, så snart ska jag ta mig upp och mata henne. Men just nu ligger vi bra här. 🥰
IMG_20240220_175748934_HDR.jpg
 
En sån där dag där det knappt känns som om man jobbar men ändå mosig i huvudet. Började med att titta på film med en grupp, sen skrev nästa grupp prov, jag slängde i mig lunchen på 20 min innan vi hade möte med eht en timme.
Sen hann jag plocka i ordning lite, diskutera med en kollega innan jag tittade på film med min sista grupp för dagen. Men den har jag sett flera gånger så jag kunde sitta och jobba under tiden eftersom jag kom på snilleblixten att ta med min privata dator och visa film från. :)
 
Fick migrän i natt så jobbade inte i dag. piggnade till lite vid lunch men sedan orkade mitt huvud inte med mer på eftermiddagen och jag har sovit en liten stund. Vaknade nu med gräslig värk, men inte migrän i alla fall. Yrsel och illamående, men, det går att hantera så länge det inte är migränvärk! Känns lite som att jag borde ha en tvångsavstängningsknapp på min hjärna som jag trycker på varje kväll när jag lägger mig och så startar jag hjärnan igen när jag vaknar, på så vis tvingar jag den att vila istället för att flippa ut med först en miljon tankar och sedan migrän. Någon som vill testa att operera in det på mig? :D

Äter matlåda nu, äta bör man ju. Spionen har varit ute på kortare rundor än vanligt i dag, men verkar inte så brydd över det. Är mer brydd över sina tassar. Det är VATTENPÖLAR ute, de kan man inte gå i. Man hoppar över. Så han hoppar. Mycket. När vi är ute. Och skakar sina framtassar om de råkar doppas. Tvättar dem när vi kommer in. Noga. Inte kul med vattenpölar, man blir blöt, inte ok någonstans alltså! Fortsätter det regna så här får jag köpa en eka till honom. Han får banne mig ro den själv!

Ha ha ... Och jag har en Rottis som smalter om det regnar pa henne sa nar det regnar hinner hon inte ta manga steg utanfor dorren, och jag tvingar henne att ga tills vi kommit av verandan och hon ar ute pa graset innan hon far kissa. Stackars hund. Dessutom tvingar jag henne att bajsa ute i regnet och later henne inte ga in utan att hon gjort sitt. Stackars hund 🙄 :D

Diva ar ocksa hunden som alskar att simma. Vi kunde inte fortsatta med "dock diving" eftersom hon bara simmade runt i poolen under, aven nar jag provade utan att kasta leksaken, hon simmade varv efter varv sa inten annan kunde hoppa.:o Men om det regnar haller hon sig tills hon inte kan langre i stallet for att ga ut.:cautious:
 
Så mycket bra idag. :)

Avstämning med läkaren och tillägg av en förhoppningsvis hjälpsam ny medicin. Meddelande om beslut om merkostnadsersättning, vilket ger en stor utandning. Besök av en kär vän. Och mamman mår äntligen bättre.

Det enda som inte flöt på, är att vännen hade erbjudit sig att hämta ut ett paket åt mig men då utlämningsställets system låg nere funkade in id med qr-kod så paketet (med medicin jag behöver) är kvar i byn.

Äter asiatisk-ish kycklingsoppa. Gott!
 
Har redan ångest för att ta stick i fingret imorgon.. Sju gånger, hela min dag kommer vara ett enda stort töcken. Jag mår så jäkla dåligt av det och vården tar det inte på allvar..

Varför får du inte en mätare på armen? Så slipper du hålla på och sticka om det känns jobbigt?
Jag har också problem med blodsockret och ska få en sån. Det var aldrig snack om ngt annat.
 
Här var tydligen enda alternativet stick i fingret-mätare. Barnmorskan visste inte vad vi skulle göra om det inte funkar.
På min ort fixar de mätare till dem som behöver det. Någon har räknat ut att de slipper kommande vårdkostnader om det går att ställa snabbare diagnoser. Som det gör med en mätare.

Stick i fingret visar ju bara ögonblicksvärdet. Mätaren ger en kurva.
 
På min ort fixar de mätare till dem som behöver det. Någon har räknat ut att de slipper kommande vårdkostnader om det går att ställa snabbare diagnoser. Som det gör med en mätare.

Stick i fingret visar ju bara ögonblicksvärdet. Mätaren ger en kurva.
Jag har ju redan fått diagnos.
Verkar som att det är ögonblicksbilden som är viktig nu. Av någon anledning
 
Funderade på en sak nu när jag borstade tänderna.
Jag har ruskigt bra morgonhumör, vilket nog smittar av sig på mina resenärer.
Jag ler och säger godmorgon, de ler och säger godmorgon. Nästa ler lite större, jag blir gladare och ler ännu mer. Godmorgon-hälsningen får en gladare ton vartefter och alla ser så himla glada ut att jag, när sista på den hållplatsen klivit på, måste ta upp spegeln och kolla om jag ser konstig ut och att det är därför alla ler så glatt 🫣😅
 
Senast ändrad:
Har varit ute på spionpromenad med "varg"kompisen. De hade jättekul i dag igen, förstås och nu är han ledsen över att kompis gick hem istället! Stackars liten :D

Äter lite havregrynsgröt och har tagit Alvedon för skallevärken och tänkte se sista timmen av The Grand Tour.
 
Funderade på en sak nu när jag borstade tänderna.
Jag har ruskigt bra morgonhumör, vilket ofta smittar av sig på mina resenärer.
Jag ler och säger godmorgon, de ler och säger godmorgon. Nästa ler lite större, jag blir gladare och ler ännu mer. Godmorgon-hälsningen får en gladare ton vartefter och alla ser så himla glada ut att jag, när sista på den hållplatsen klivit på, måste ta upp spegeln och kolla om jag ser konstig ut och att det är därför alla ler så glatt 😅

Jag har INTE gott humor pa mornarna, men kor ju barn till skolan (samma barn varje dag) och maste darfor ga upp extra tidigt sa jag hinner vakna.
Jag ler och halsar varje barn god morgon med namn och forsoker saga nagot personligt till de som inte pratar oronen av mig da jag har fullt upp att svara dem.
Bade barn och foraldrar gillar mig, mest just for att jag verkligen forsoker vara possitiv och pratar med barnen, gissar jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 752
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 714
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp