Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De är ju också hungriga. Precis som ekorrar som också brukar äta fågelmat. Du får hänga den högre om du inte vill att de ska nå?
Eller så gör du söndagsmiddagarna av hjortarna. De är goda!Jo tack, jag vet.
Det påminde mig om att jag ska försöka gå ut och fotografera ekorrar idag. Det är några som satt upp fågelmat i närheten och där finns det flera ekorrar också som är mycket glada åt buffén. Lite svårt att fotografera när jag har med hundarna bara, så jag måste faktiskt planera lite och gå ut utan demDe är ju också hungriga. Precis som ekorrar som också brukar äta fågelmat. Du får hänga den högre om du inte vill att de ska nå?
Kändes helt plötsligt lite mer hotfulltSitter lite förundrad. Det har visat sig att en kollega inte känner till Jönssonligan. Eller ja, han kallade det Jönköpingsligan
Sambons släkt är upp och ner vad gäller kartan hela släkten. Man åker upp från Norrköping till Västervik. Ner till Luleå från Södermanland mm. Samma med termometern. Är det över -5 går jag inte upp kan sambon säga. -jaha så om det är varmare än 5 ligger du kvar men kallare går du upp????När det gäller allmänbildning är jag mer förvånad de gånger jag möter vuxna som inte har någon koll på var tex Örebro befinner sig i förhållande till Stockholm, eller inte vet att Skåne är längst ner i Sverige.
Kändes helt plötsligt lite mer hotfullt
Jag tycker det är fascinerande hur man inte kan ha ens ett hum. Nu har jag (åtminstone i jämförelse med de jag brukar träffa) väldigt bra koll på Sveriges geografi, och desto sämre koll på länder utanför Sverige. Vilket såklart hänger ihop med att jag rest runt hur mycket som helst i Sverige och tävlat med hundarna, samtidigt som jag typ aldrig varit utomlands och inte gör något som automatiskt ger mig information om andra länder. Men man skulle ju inte kunna lura i mig att tex Spanien är norr om Danmark bara för att jag aldrig varit i de länderna...
När jag var yngre och vi pratade om platser i Stockholm fick mamma börja med att beskriva hur baskethallen såg ut inuti för att jag skulle veta var hon menadeJag kan navigera Sverige efter var det finns eller har funnits arabstuterier
Eller så gör du söndagsmiddagarna av hjortarna. De är goda!