Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår tog vi en halvtimmes promenix bland annat in på skogsvägen och pållan tyckte nog det var lattjo med något nått annat än grusvägen samt att hingsten sprang efter oss i sin hage så hon gjorde ett bocksprång I grimskaftet bakom min rygg 😆😅. Nåja vände ganska snart då hon packade styltor ständigt i hoven med polarpad- är tyvärr "skitdålig" för henne 🙃. Vi såg spår efter grävling i snön!

Idag har jag mest pluggat, pysslat, fixat stallet; boxarna åt min och hagkompisen innan jag och sambon som kom hem tidigare än vanligt delade på en pizza och for till stan ikväll och storhandlade 😊
 
En granne kikade in i ateljén och bara ”riktig jävla pangmusik du kör Törnis”.
Jag bara ”tackar”. Insåg sen att det kanske var ironi 😅

IMG_7969.jpeg
 
Jag har sopslut på ved. Eldat extremt sparsamt på sista tiden men det är bara en veckas ved kvar, om ens det. Aldrig hänt förr :(

Ringde grannen vedleverantören för att beställa säsongens ved. Passade på att fråga om han hade nån torr ved. Dock utan större hopp.
Men han hade en storsäck, 1,5 kubik :banana:
Slut på frysandet
 
Här var tydligen enda alternativet stick i fingret-mätare. Barnmorskan visste inte vad vi skulle göra om det inte funkar.
Är det stickandet i sig som är jobbigt eller just fingertoppsstick?
Är det det sistnämnda så går det ju också bra att sticka i sidan på handen, gör inte lika ont som fingertoppen. :)
 
Av nån anledning räknade jag ut skillnaden i kostnad på att köpa en chailatte och scone med pålägg på Espresso house jämfört med att göra eget. En femtedel av priset var svaret om man köper en burk pulver och gör chailatten av. Dags att baka…
 
Efter stallet och delat på en pizza stack sambon och jag in till stan för att storhandla och alltså inte lustigt kvällens handling blev så dyr när detta naturgodis på botten i påsen till helgen kostar 39 kr före rabatten 🙄. Nejvars tack vare rabatten stannade det på lite mer än 3000 istället för 3500 typ (tacksamt att bonuskoden ligger på appen numera med så slipper man komma ihåg kupongen som jag givetvis inte gjorde ikväll 🙃. Men då var det storhandling med matvaror, lite hygien, kräckers till kaninerna, kattmat, godis- och sand till katterna, födelsedagspresenter till båda våra brorsöner så mycket blev handlat! Blev dock ganska irriterad på att scannern jag fick (igen...) vägrade fungera efter typ sju varor så hade lust att kasta den åt fanders 😠😤 så sambon som inte tycker självscanning är nått värst bra fick ju änna lite vatten på sin kvarn så blev ju vanliga kassan med full kundvagn 😅.
 

Bifogade filer

  • 20240220_200925.jpg
    20240220_200925.jpg
    100,3 KB · Visningar: 45
Mysteriet med hår försvunna post som vi trodde var strul med eftersändning efter flytten är löst. Bredvid vår brevlåda såg vi idag att en omärkt brevlåda var överfull. Där låg tex ett julkort som jag NU fick skriva och önska detsamma. 😅
Hoppas inte det låg några fakturor eller annat viktigt
 
Har beställt mat som körs hem på torsdag. Dyrt att handla på ICA bara men vad tusan, de har hemkörning så det är ju ändå väldigt praktiskt.

Huvudvärken vill inte ge sig, men nu tror jag att jag ska kasta in handduken och sova!
 
Har beställt mat som körs hem på torsdag. Dyrt att handla på ICA bara men vad tusan, de har hemkörning så det är ju ändå väldigt praktiskt.

Huvudvärken vill inte ge sig, men nu tror jag att jag ska kasta in handduken och sova!

Vi handlar på ICA och Citygross växelvis och rätt ofta ligger supermarket bättre i pris än CG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 751
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 713
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp