Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok! Då har du ditt på det torra! Måste kännas skönt att vara så attraktiv på arbetsmarknaden.
Jag har fått de flesta jobben via kontakter men headhuntad, nja 😅 Är det ett yrke att vara headhunter?

Edit: googlade

”Företag anlitar ofta headhunters från externa rekryteringspartner för att hitta personer för mer komplexa eller ledande befattningar”

En lär sig ngt nytt varje dag!
Jag har inga ledande befattningar 🤣. Det skulle bara bli katastrofala följder av det. Jag har bara två under mig som kan sina saker.
 
Jaha nähä, någon med tips på hur man överlever en bihåleinflammation? Lindrar den?

Kan inte sova och vandrar runt på maxdos alvedon. Allt sprängvärker.

Funderar på att rida ikväll ändå eftersom promenader ska ju vara bra 🫠🫠
 
Jaha nähä, någon med tips på hur man överlever en bihåleinflammation? Lindrar den?

Kan inte sova och vandrar runt på maxdos alvedon. Allt sprängvärker.

Funderar på att rida ikväll ändå eftersom promenader ska ju vara bra 🫠🫠
Sa du inte alldeles nyss att det inte hade gått bra att låtsas bort den?

Har du något avsvällande? Ibland kan ånga eller nässköljning hjälpa i kombination med avsvällande för att mjuka upp/få ut ev slem också men är slemhinnorna så svullna att slemmet/snoret inte kommer ur bihålorna hjälper ju inte det.
 
Dricker kaffe och njuter.
Vi ska snart gå 2 km enkel väg för att panta burkar som ica här inte tar.
Underbart liksom
De är inte ett dugg serviceinriktade heller.
 
Nässpray i några dagar.

Botar inte, men att få ner svullnaden i bihålornas slemhinnor lindrar värken.

Sa du inte alldeles nyss att det inte hade gått bra att låtsas bort den?

Har du något avsvällande? Ibland kan ånga eller nässköljning hjälpa i kombination med avsvällande för att mjuka upp/få ut ev slem också men är slemhinnorna så svullna att slemmet/snoret inte kommer ur bihålorna hjälper ju inte det.

Jag har använt vanlig nässpray i ca 8-9dagar nu, så försöker att dra ner på den. Har även Dymista som går att använda längre som jag förstått.

Det känns inte så täppt längre tack och lov. Och ingen feber, men svajar mellan typ 37.3-37.7. Nu är det mer en dunkande/molande smärta i kinder/ansikte/käkar/tänder/nacke 😅

Dusch och linnex i nacken är skönt iaf!

@manda nej du har nog rätt egentligen, ridning är nog inte helt att likställa med en promenad. Bättre att vila och ge mig själv lite större chans att kanske kunna rida lördagens pass istället.

Men jag är barnsligt trött och frustrerad och vill rida 😂 Vuxna beslut var det ja..

@Mia_R Dymista har ju lite kortison iaf, fortsätter på den!
 
Jag har använt vanlig nässpray i ca 8-9dagar nu, så försöker att dra ner på den. Har även Dymista som går att använda längre som jag förstått.

Det känns inte så täppt längre tack och lov. Och ingen feber, men svajar mellan typ 37.3-37.7. Nu är det mer en dunkande/molande smärta i kinder/ansikte/käkar/tänder/nacke 😅

Dusch och linnex i nacken är skönt iaf!

@manda nej du har nog rätt egentligen, ridning är nog inte helt att likställa med en promenad. Bättre att vila och ge mig själv lite större chans att kanske kunna rida lördagens pass istället.

Men jag är barnsligt trött och frustrerad och vill rida 😂 Vuxna beslut var det ja..

@Mia_R Dymista har ju lite kortison iaf, fortsätter på den!
Vet inte vad jag haft men blev ordinerad av näsa-hals-läkare att använda kortisonspray när jag haft problem med bihålorna. Kanske är samma?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 749
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 711
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp