Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Släpade mig halvdöd ur sängen i morse. Katten var extremt påstridig att hon ville ha frukost NU! Efter att hon fått mat och jag duschat så hittade jag henne nöjt sovande under duntäcket med jag måste klä på mig och gå ut i duggregnet för att se till att vi har mat på bordet. Ibland skulle jag gärna vara min katt 😸
 
party-hellmo.gif

I'M HIRED!
🥳🥳🥳

Tekniskt sett så har jag varit det sen 8e februari men idag skrev vi på papper! :banana:
 
Varit på loppisrunda med mamma och sonen. Mysigt! Blir dock galen på att det inte går att betala med kontanter någonstans längre, liksom hur ska ett barn kunna betala själv (och lära sig pengars värde, valörer etc) om det inte går att använda kontanter någonstans?! :wtf:

Fick samtal från min chef också, med erbjudande om att gå upp i tid fram till sommaren. Skulle göra en fantastisk skillnad ekonomiskt, men det innebär att jag skulle behöva undervisa i ytterligare ett ämne. Och genast kommer imposter syndromet som ett brev på posten och jag får ångest. 😭
 
Cyklade förbi en lokal försäljare av närodlade grönsaker och rotfrukter i ett sommarstuge/villaområde och kikade in i boden: 70 kr(!) för en 5-kilos påse vanlig potatis - några kilometer därifrån har en bonde gårdsbutik och han tar 30 kr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 749
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 711
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp