Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Av nån anledning räknade jag ut skillnaden i kostnad på att köpa en chailatte och scone med pålägg på Espresso house jämfört med att göra eget. En femtedel av priset var svaret om man köper en burk pulver och gör chailatten av. Dags att baka…

Jag köper också burken och gör hemma när jag råkar ha mjölk i kylen, är ju helt sjuk prisskillnad. Men så god både hemma och ute. :love:

För att stanna OT så lyssnar jag på ett album och väntar på att bli trött.
 
Ligger vaken pga tankar som snurrar. Det har varit mycket snurr på mina tankar de senaste veckorna, mycket negativa tankemönster och allmän hopplöshet, och jag börjar bli rejält trött på det. Har börjat inse att min "stoppa huvudet i sanden och vänta på att det går över" - metod funkar dåligt denna gång och ska försöka ta en lite mer aktiv approach framöver. Många små steg i rätt riktning, liksom. Har skrivit ur mig lite i en anteckningsbok nu i alla fall och har en okej plan för hur jag ska tackla en av sakerna som skaver, det är alltid något!
 
Jag kanner med dig.:heart
Da och da har jag en valdsam klada under fotterna. Det. ar. hemskt. HEMSKT. Det ar, typ, bara kanten pa en grov sten (eller betong) trappa som man kan klia tillbaka med. Allt annat ar for mesigt. I langden blir det inte battre da man latt river upp sar ... som sedan kliar i sig och sjalva "under foten kliet" blir varre.
 
Mitt drag är att äta frukost när den öppnar och se efter det. Känner mig inte sjuk men hostan kanske inte är så kul att gå till skolan med. Torrhosta.
Några har varit sjuka och är sjuka så de har varit med via Zoom i veckan.
 
Nja, det var något viktigt papper till sambon. Men den mesta posten har vi fått i rätt brevlåda , precis bredvid, eller kontaktat företag om redan IOM att vi misstänkt strul med eftersändning.
Himla märkligt att de inte lagt allt i samma postlåda bara.. 🤷‍♀️
Förmodligen olika bolag som kör. När vi flyttade sket citymail/bring i eftersändning all deras post hamnade hos svägerskan.
 
det senaste åren ja.

Ok! Då har du ditt på det torra! Måste kännas skönt att vara så attraktiv på arbetsmarknaden.
Jag har fått de flesta jobben via kontakter men headhuntad, nja 😅 Är det ett yrke att vara headhunter?

Edit: googlade

”Företag anlitar ofta headhunters från externa rekryteringspartner för att hitta personer för mer komplexa eller ledande befattningar”

En lär sig ngt nytt varje dag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 751
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 713
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp