Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har redan ångest för att ta stick i fingret imorgon.. Sju gånger, hela min dag kommer vara ett enda stort töcken. Jag mår så jäkla dåligt av det och vården tar det inte på allvar..
Varför sju gånger?
Jag tog fastesocker, socker innan lunch och efter och sen på kvällen
När jag nyss fått diagnosen
 
Ska ta när jag vaknar, efter frukost, innan och efter lunch och middag, och innan läggdags. Vet inte varför.
Det är ju för att få koll på hur sockret är och vad maten ger och så men visst jag förstår hur jobbigt det är.
Jag tar bara sockret 3 ggr per dag en vecka lite då och då
 
Det är ju för att få koll på hur sockret är och vad maten ger och så men visst jag förstår hur jobbigt det är.
Jag tar bara sockret 3 ggr per dag en vecka lite då och då
Jo jag fattar ju varför det skall göras men inte varför det måste göras så ofta och under så lång tid
 
Fick migrän i natt så jobbade inte i dag. piggnade till lite vid lunch men sedan orkade mitt huvud inte med mer på eftermiddagen och jag har sovit en liten stund. Vaknade nu med gräslig värk, men inte migrän i alla fall. Yrsel och illamående, men, det går att hantera så länge det inte är migränvärk! Känns lite som att jag borde ha en tvångsavstängningsknapp på min hjärna som jag trycker på varje kväll när jag lägger mig och så startar jag hjärnan igen när jag vaknar, på så vis tvingar jag den att vila istället för att flippa ut med först en miljon tankar och sedan migrän. Någon som vill testa att operera in det på mig? :D

Äter matlåda nu, äta bör man ju. Spionen har varit ute på kortare rundor än vanligt i dag, men verkar inte så brydd över det. Är mer brydd över sina tassar. Det är VATTENPÖLAR ute, de kan man inte gå i. Man hoppar över. Så han hoppar. Mycket. När vi är ute. Och skakar sina framtassar om de råkar doppas. Tvättar dem när vi kommer in. Noga. Inte kul med vattenpölar, man blir blöt, inte ok någonstans alltså! Fortsätter det regna så här får jag köpa en eka till honom. Han får banne mig ro den själv!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 752
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 714
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp