Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försökte gym ett tag, men hatade det. För mig hade det bara negativa effekter, jag mår mycket bättre av hemmaträning av olika slag. Det kräver lite disciplin att komma igång men det brukar gå bra bara man kommer igång.
Jag saknar helt disciplin, är jag inte på gymmet blir det inte tränat. Misstänker att det kan ha med min ADD att göra. Mentalt trött var jag innan gymmet, inte pga träningen. Helst skulle jag behöva gruppträning, då blir det ännu svårare att smita undan.
 
Nu förstår jag inte. Vi kramas inte, iaf inte jag el mina kollegor. Den typen av fysisk kontakt är det inte. Den typ av intimitet.
Förlåt, det är jag som är otydlig. Skrev bara det som ett exempel på att jag har svårt med fysisk kontakt, ibland även med personer som är mina vänner. Då blir det svårt att inte bara hjälpa till med personlig hygien utan min gräns kommer mycket tidigare än så.
Finns ju boende på olika ”nivåer”. Har du tur så har du ett boende nära dig som inte innefattar intimhygien. Men så klart att det är rätt svårt om du inte gillar att ha folk nära.
Verkligen, det finns det. Kommer inte lusläsa annonser från vården, men får jag nys om något kommer jag ju inte tacka nej "bara för att".
 
Och jag sa till pappa att om han och hans tant vill åka skidor till helgen, får det nog bli vattenskidor. :angel:
De har varit bortskämda med att kunna åka längdskidor varje helg (de är i sin stuga här i närheten på helgerna) ett tag.
Ja, tar man fram någon typ av hybridskida har man guldläge nu. Man vet ju fasen om det är snö, vatten, mark eller sjö man är på här nu. 😅 🐟
 
Fick tillbaka en uppgift med att den behöver kompletteras pga bristande referenshantering. En del av mig känner mest att det var väntat eftersom det varit min svårighet genom alla universitetsstudier och en del av mig är inte alls intresserad av att läsa det mer noggranna omdömet. Blir inga mer studier iallafall, känner mig helt klar efter att denna är kompletterad och inskickad för ny bedömning
 
Är lite bitter på vädret som gör att våra hagar på ridskolan är katastrof. Men nu verkar det i alla fall som att en av hagarna kommer vara vettig on någon dag eller två :up:

Mindre bitter på att vi har varmvatten i stallet nu sedan vi äntligen fick ett nytt. Blir glad varje gång jag ska tvätta bett 😅
 
Hemkommen från en helg i Dalsland hos goda vänner. Väldigt fint men är också väldigt trött.
Blir en lugn eftermiddag för att återhämta mig och samla kraft för morgondagen. Då ska vi ta bort hästen jag och min kompis haft tillsammans i 24 år. 32 år har hon blivit, men nu har hon börjat dala ❤️
Blev ett bra avslut. Kom till stallet tidigt och hann stå och gosa en ordentlig stund i hagen med henne. Bara gosa ner näsan i hennes långa päls och andas ❤️ Nu finns hon inte mer, men ett sånt liv hon haft. Och fint att ha fått dela det så länge ändå.

Lyckades jobba några timmar efteråt, vilket var skönt för att skingra tankarna.
 
Ge mig en riktigt bra bok, en bekväm soffa och lite god mat så har jag ett helt perfekt sportlov... :D Ja, faktiskt. Jag älskar att bara vara i mitt hem. När jag ser andra som delar bilder på fb från diverse utlandsresor känner jag absolut ingen längtan längre. Jag är nog klar med det där... :)

Dagens höjdpunkt var när jag hittade en fin gammal mandelkvarn i containern där man får plocka gratissaker på återvinningen. Snacka om tant-varning.... :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 752
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 720
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp