Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar på vad jag ska göra med mitt liv i höst.. Jobbar min sista dag 30 augusti och har inte lyckats skaffa något nytt ännu. Så månfa möjligheter, men också typ sämsta ekonomiska läget någonsin med tanke på den stora arbetslösheten. Hur är man ens arbetslös?! Så mycket att fixa med a-kassan och annat bös.
 
Sitter och funderar på vad jag ska göra med mitt liv i höst.. Jobbar min sista dag 30 augusti och har inte lyckats skaffa något nytt ännu. Så månfa möjligheter, men också typ sämsta ekonomiska läget någonsin med tanke på den stora arbetslösheten. Hur är man ens arbetslös?! Så mycket att fixa med a-kassan och annat bös.
Håller tummarna för att det dyker upp något. Vilken bransch söker du inom?
 
Bra utbildning nu på eftermiddagen! Men nu är jag trött i huvudet och hungrig. Hoppas maken lagar mat idag för jag har lust att strejka på den fronten 😅
 
Diskat. Har tappat bort ett halsband :arghh: Fattar inte vart det har tagit vägen. Det är ett litet hängsmycke och en tunn kedja så inte så stort.

Kolla det mest otillgangliga stalle dar bara Megara kan komma in. En av mina siameser stal allt sadant, ringar, armband, halsband och aven klockor som inte var sa stora. Hon gomde det langst in under badkaret i det mest oatkomliga hornet ... dar lag (mest mamma's fran nar hon sov over) guld smycken. Jag misstanker att hon trott att jag tagit dem, men hon fick tillbaka allt, utom en liten ring som vi aldrig hittade.
 
Blickarna man får när man extremt färgglatt klädd och med stora rosatonade glasögon, kastar upp en hög med löjrom på kassabandet. Omringade av svartklädda, trötta barnfamiljer med skrikande barn som ska veckohandla :rofl:
 
Sitter på gymmet, trött som f-n, men ska försöka överleva de sista övningarna mentalt och fysiskt. Sägs att det är bra att träna, önskar bara jag märkte någon effekt
Jag försökte gym ett tag, men hatade det. För mig hade det bara negativa effekter, jag mår mycket bättre av hemmaträning av olika slag. Det kräver lite disciplin att komma igång men det brukar gå bra bara man kommer igång.
 
Håller tummarna för att du hittar ngt som passar dig.
Egentligen önskar jag att jag kunde hitta ett arbete inom vården då jag teoretiskt inte har något emot det. Jag tycker om att vara där för människor, att försöka se vad de behöver innan de ber om det, fixa och dona. Men jag har insett att när det kommer till själva hygien/vård-momenten så blir det problem. Jag har väldigt stark och stor personlig bubbla. När det blev populärt under tonåren att krama folk så mådde jag väldigt dåligt för jag gillar inte att ha folk nära generellt. Det blir otroligt svårt. Att vara hemtjänst som bara hjälper att handla, laga mat, eller göra något liknande på boende hade inte varit något problem, men det är ju väldigt rimligt att man inte separerar arbetsuppgifter/tjänster på det sättet :)
 
Egentligen önskar jag att jag kunde hitta ett arbete inom vården då jag teoretiskt inte har något emot det. Jag tycker om att vara där för människor, att försöka se vad de behöver innan de ber om det, fixa och dona. Men jag har insett att när det kommer till själva hygien/vård-momenten så blir det problem. Jag har väldigt stark och stor personlig bubbla. När det blev populärt under tonåren att krama folk så mådde jag väldigt dåligt för jag gillar inte att ha folk nära generellt. Det blir otroligt svårt. Att vara hemtjänst som bara hjälper att handla, laga mat, eller göra något liknande på boende hade inte varit något problem, men det är ju väldigt rimligt att man inte separerar arbetsuppgifter/tjänster på det sättet :)
Nu förstår jag inte. Vi kramas inte, iaf inte jag el mina kollegor. Den typen av fysisk kontakt är det inte. Den typ av intimitet.
 
Egentligen önskar jag att jag kunde hitta ett arbete inom vården då jag teoretiskt inte har något emot det. Jag tycker om att vara där för människor, att försöka se vad de behöver innan de ber om det, fixa och dona. Men jag har insett att när det kommer till själva hygien/vård-momenten så blir det problem. Jag har väldigt stark och stor personlig bubbla. När det blev populärt under tonåren att krama folk så mådde jag väldigt dåligt för jag gillar inte att ha folk nära generellt. Det blir otroligt svårt. Att vara hemtjänst som bara hjälper att handla, laga mat, eller göra något liknande på boende hade inte varit något problem, men det är ju väldigt rimligt att man inte separerar arbetsuppgifter/tjänster på det sättet :)
Finns ju boende på olika ”nivåer”. Har du tur så har du ett boende nära dig som inte innefattar intimhygien. Men så klart att det är rätt svårt om du inte gillar att ha folk nära.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 753
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 722
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp