Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så mör i kroppen, kört skoter i två dagar, det har varit helt sjukt mycket snö. Körde fast idag och klev av skotern, jag hade snö upp till bröstet 😂 ont i ryggen, en handled och blåmärken på båda knäna. Avslutade precis med ett gympass så kroppen hatar mig lite, men jag har haft oerhört kul 😁 vädret har varit galet vackert också!
IMG20240218113006.webp
 
Har varit fullt sysselsatt men har iaf hunnit äta pizza :d Nu ska jag gå till två olika intagna för samtal innan jag ska pyssla med morgondagens personalplanering. Har tre sjuka och en VAB samt två friskningar. Det går alltså inte riktigt ihop sig :p
 
Har lagt mig och är lite rädd att jag har någon förkylning på gång. Nu ikväll har halsen inte känts helt bra. Nog för att jag jobbat hela dagen och är sliten så sett, men halsen borde vara bättre...

Och under tiden jag var på jobbet passade sambon på att städa och fixa lite smågrejer. När jag kom hem hjälptes vi åt med maten, men han diskade efteråt. Dessutom hade han fyllt min vattenflaska och ställt in den i kylen, för han vet att jag vill ha riktigt kallt vatten. Kändes hur lyxigt som helst sådär en vanlig kväll efter jobb. Han är bäst :love:
 
Bra arbetsdag idag med och backa den lätta lastbilen intill lastkajen på lagret satt perfekt direkt fast det var ett tag sen 😊. Och vad kul att se en Borzoi inne i centrum idag, det är inte varje dag 😍.

Jag brukar inte gnälla på vintervädret men den galet isiga och superhala stallplan fick mig på fall och det var inte skönt för vänster sida av höft och lår 😝. For till stallet och tog in hästarna tills min kompis lillasyster skulle få komma och rida pållan en stund 😊. Pållan har ju inte blivit riden på 1,5 månad nu så idag, några kilon lättare än så länge, satt jag upp barbacka I grimma och grimskaft och bara njöt av att sitta på hästryggen igen i fem minuter 😍. Om jag har saknat det ?!? 🥰. En pepp att fortsätta hålla igång viktnedgången! Finaste guldhästen myste av att pysslas om och ville ha meeer hästgodis, det gick garanterat hem ☺️. Avslutade kvällen och helgen tillsammans med älsklingen med middag på vitlöksbiff, vitlökskroketter, ugnsrostade tomater och bea till Farmen 😊. Sambon och katterna sover, verkligen hög tid för mig med efter en härlig dag, så söööömnig. Natti!
 
Tidigare fick man hopp om livet IOM nästan vår-vibbar. Skönt att så mkt tinat fram och vägen till ridhuset blev isfri och möjligt att gå med oskodda unghästar på utan att riskera Bambi-slajds. Men nu snöar det. Kräks-snöar som grannen sa om det snöar mkt. 😅
Jaja.. det var fint den tid vi fick. 🤷‍♀️😅
IMG_3055.webp
 
Vill inte åka buss till jobbet :arghh:
Kollade busstiderna från sjukhuset och hem. Jag får vänta ett bra tag på byten men det går att ta bussen hela vägen. Otroligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 757
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 722
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp