Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röra på sig som i lugna promenader, absolut, men extremt tveksamt om det är så fiffigt att träna öht med konstant feber, bortsett från allt annat hälsoskit du tragglar med 🤷‍♀️

Jag tror dock att detta är ganska soft givet vem/vilka jag ska träna med. Men absolut hård träning är nog inte så bra (iofs skulle jag nog pga otränad och fet inte ens palla det in the first place oavsett hälsostatus 😅 )
 
Har varit på playdate med spionen och hans nya kompis vi träffade en gång på en promenad för ett år sedan. Undrar om de egentligen kände igen varandra! De hade skitkul. De gick jättebra ihop och började med att hälsa på varandra på huskyvis genom att låta som två brötiga "morrhögar" :D Brottades och jagade varandra i två timmar! Han var inte alls så stressad på hemvägen trots promenad bredvid annan människa och hund, jag anade ju att det skulle vara en vanesak för honom, lära känna, leka och rasta av sig så blir även det vardag. Har bokat in lördag för playdate igen och ev promenad i veckan.

Nu är vi båda trötta :)

Jag ska väl fixa lite mat så jag har några matlådor och jag gissar att spionen ska sova, ser ut så ;)
 
Hemkommen från en helg i Dalsland hos goda vänner. Väldigt fint men är också väldigt trött.
Blir en lugn eftermiddag för att återhämta mig och samla kraft för morgondagen. Då ska vi ta bort hästen jag och min kompis haft tillsammans i 24 år. 32 år har hon blivit, men nu har hon börjat dala ❤️
 
Trotsat halsflusshelvetet och inlett årets vandringssäsong med en kort sväng med sonen och en kompis. Strålande sol, vandring, lägereld, korvgrillning och trevligt sällskap - kan det bli bättre? ❤️🏔️🥾

Nu ska jag chilla resten av dagen och ladda om inför en ny vandring imorgon, då tillsammans med sonen och min lillebror. 🙌🏻😍
 
Ska försöka plugga en eller ett par timmar. Har hämtat en Clean Sav: D (som vanligt särskrivning pga smiley -> :D ).
 
Jag hittade tre kalkonkorvar med vitlök och örter i frysen så tog upp dem i morse och gör nu någon korvgryta med pasta till. Lite skåpsrens är aldrig fel, tvärtom älskar jag att göra matlådor på skåpsrens! Men hoppas att det är gott dock :D
 
Vargen som skrevs om här var huskyn.... fnissade högt när jag hörde det och sa att jag "vad var det jag sa", sa ju att det säkert var en husky eller så (och tänkte på den), och det visade det sig ju att det var :D Brukar vara så!

Äter nu middag, helt ok, blir några matlådor till veckan också. Ska fylla spionens ben inför i morgon, blir lite prinskorvar och ris i bland annat. I övrigt blir det väl serie och ta det lugnt i kväll mellan promenaderna. Och en dusch innan jag lägger mig i en renbäddad säng.

424674891_10160288624973877_3209105633780639065_n.webp
 
Nu har jag fått order om att köpa denna träningsoutfit. Jag känner ändå att färgen på tröjan är ganska rätt. Samt att jag uppskattar en chunky sneakers. Undrar dock om man kan kombinera med ngn kul hatt? Det lär ju behövas ett par kul glasögon också och roliga accessoarer 👀

IMG_7896.jpeg
 
Lyckades jag hålla mig från blåbärshoppningen? Nej.
Är min röst ännu mer död? Absolut.
Kallt och försenade. Nåja. Den som lever får se :rofl:

Och sen får jag starta klubbtävlingar, so yay! For a good cause osv.

Sambon promenerade hem, insåg hemma att det bara är jag som har nycklar och sitter nu bänkad på olearys lite längre än tänkt 😅
Oops
 
På väg till operan för att titta på Hammer (dans). Ville verkligen inte ta på mig "riktiga kläder", så nu hoppas jag att jag har lyckats styla mina mysbyxor till att se mer excentrisk än imbecill ut. :angel: :cool:

Nåja, jag går ensam så det är åtminstone ingen annan som kommer behöva skämmas över mig. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 763
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 723
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp