Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska försöka släpa mig upp. Tänkte inte sova så länge. Drömde (bland annat) att jag skulle hoppa en bana men vaknade innan jag fick göra det, den såg kul ut. Blev sur…
 
Har ni rensat ur mammas källare på de absolut sista grejerna (flyttade därifrån för alldeles för många år sedan 😅). Det lär väl dyka upp något mer, men nu är allt skymmande borta.
Är inne i någon slags "decluttering-mariacondo"-flow så det är så skönt att bli av med saker som faktiskt bara är ivägen. Dock får mycket sparas, som alla mina dataspel som jag hoppas kunna få igång!
 
Jag har städat badrummet, kört en diskmaskin och bytt handdukar.
Nu pausar jag en stund.
Efter lunch ska jag till stallet och se om jag kan ta mig upp på guldhästen. Hon har haft vinterlov sedan i början av december, men nu har jag börjat jobba henne lite smått från marken.
Idag tänkte jag alltså sitta upp och skritta lite. 😍
 
Har städat av vagnen (för duschtvål, schampo etc) i badrummet, och stekt pannkakor till matlådor (vi hade lite mjölk som började bli på gränsen sådär drygt veckan efter b.f. - inte sur ännu men fettet klumpade sig.. jag är känslig för konsistenser och fixar inte riktigt klumpar i t ex iskaffe. :yuck: ).
 
Jag la ut en "sökesannons" i en FBgrupp i min stad om lek-och promenadsällskap och två har hört av sig. Alltså till spionen, glömde nämna det i förra meningen.... En man med en husky/samojed som vi träffade på en promenad för ett år sedan och vi båda blev glada då vi inte brukar se andra huskysar här och så en kvinna med en husky/pomeranian, som vi ska försöka träffa. Mannen och hans hund ska vi träffa i dag klockan 13 och jag hoppas det går bra, båda hanhundar som är okastrerade, men de lekte en stund för ett år sedan o alla fall. Tumhållning önskas för att båda träffarna går väl så att spionen kan få vänner och få leka av sig lite, ett försök till ett bättre liv och mer aktivitet. :)

Sovit men med många perioder av vakenhet, vet inte varför, konstiga drömmar, lite huvudvärk ligger i bakgrunden, men ändå känner jag mig utvilad som tur är. Skönt när helgerna ger återhämtning. I morgon har jag förskjutit min arbetstid en timme vilket nog också påverkar positivt.

Brödet i går blev bra så det åt jag till frukost. Vad i dag annars har på schemat vet jag egentligen inte, borde innehålla städning men vet inte om jag ens vill städa. Ska röja något i köket annars klarar det ju sig till i morgon anser jag. ;)
 
Alltså jag kommer inte komma undan :rofl:

IMG_7888.webp
 
Det går väldigt mycket mer hösilage ute på det här stället. Gissa varför?
IMG_3016.webp

En gård i närheten har dock betydligt fler hjortar. Mannen som ägde den skulle bygga golfbana och drog ut konstbevattning över stora områden. När han kolade vippen tog sonen, jägaren, över. Nu har hjortarna konstbevattning. 😅
 
Blir vansinnig på mina hörlurar! Varför kopplar de inte med blåtand till telefonen?! Skrivit till NetOnNet och bett om hjälp. Vill ju vara sladdlös när jag grejar i syrummet och sånt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 763
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 723
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp