Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig negativ.
Snön har landat på isen så nu blir det återigen en spännande promenad till jobbet.
Knät gör fortfarande ont sen jag gick i golvet i torsdags så jag vill inte ramla ngt mer.
Idag är det fyra år sen vår älskade katt fick lämna och det känns verkligen inte som fyra år. Hon är med oss nästan varje dag och jag saknar henne sjukt mycket.
 
IMG_20240219_072934347.webp

Godmorgon. 😅
Skägget skällde i mitt öra och la sig sedan över mitt ansikte.
"Det är morgon, matte! Jag är gosnödig!"
 
Det sa de på radion idag.
Jaså? Jag såg att vägen var avstängd förbi oss genom ett Facebookinlägg ca 20 min efter att jag kom hem igår. Lite surt, för nu måste jag åka över en järnvägsövergång istället för bron. :cautious:
Dvs lär säkert fastna vid bommarna, för tågen går rätt ofta. De kunde väl ha informerat om översvämningen, men lämnat öppet för oss som bor innan? Eller det kanske de har gjort nu, men igår såg det tvärkört ut.
 
Jaså? Jag såg att vägen var avstängd förbi oss genom ett Facebookinlägg ca 20 min efter att jag kom hem igår. Lite surt, för nu måste jag åka över en järnvägsövergång istället för bron. :cautious:
Dvs lär säkert fastna vid bommarna, för tågen går rätt ofta. De kunde väl ha informerat om översvämningen, men lämnat öppet för oss som bor innan? Eller det kanske de har gjort nu, men igår såg det tvärkört ut.
Jag läste ett annat inlägg i samma Facebookgrupp nu. En person undrade varför ingen hade "tagit bort vattnet". :rofl:
 
Kan inte påstå att jag är superpigg idag 😅 MEN jag är vid liv och febern är inte alltför betungande!
Måste förbereda mig inför ett möte vid 14. Hade lite hoppats på att det skulle bli inställt men inget besked ännu 😅
 
Funderar på lunch.
Spaghetti med köttbullar och ketchup?
Eller spaghetti med sesamnuggets och ketchup.

I övrigt är det soffan och Shetland-maraton hela dagen. Och glass.
För allt jag borde börjat med i onsdags förra veckan, dvs vila och vara sjukanmäld. Suck på mig 🙄
 
Seg måndag 😅 Sovit halvkasst i natt men gick upp och fodrade och tränade i morse innan jobbet. Fick sen åka och hämta dottern på skolan som hade ont i magen. Fått undan lite jobb och tagit en liten promenad med hundarna. Ska ha utbildning kl 13 så ska preppa med kaffe snart.
 
På jobb. Fick komma hem från sjukhuset igår eftermiddag bar aför att åka in med hästen till akuten och där kommer han vara i 3 dygn.
Idag kom chefen in vi skulle ha medarbetarsamtal så ville inte vara hemma.

Chefen höjde mig till skyarna. Jag jobbar ju bara 50% men presterar och håller samma tempo som mina kollegor på 100% Sen kom det en harang om hur stark han tycker jag är och där håller jag inte med honom alls. Känner mig allt annat än stark.
 
Trotsat både sjukdom och snöblandat regn och vandrat en kort slinga tillsammans med sonen och min bror. Oerhört trevligt trots blött! 😍
Vi gjorde varsin vurpa på den förrädiska isen som dolde sig under snön, men ingen större skada skedd.

Nu är jag sopslut och känner att kroppen behöver en vilodag imorgon för att ha en chans att klå halsflussen, sen får vi se hur vädret utvecklar sig och om vi kanske kommer iväg igen innan lovet är slut. 🙌🏻🤓
 
Skulle hämta fisk igår kväll. Ett gäng A Borreli. Hade bestämt tid efter 17 igår
Väl där så svarar inte snubben varken på mobil eller messenger, väntade utanför porten i över 15 min. Då gav jag upp och gick till en vän som bor i Sala backe.
Först en timme efteråt hör killen av sig...
Han hade glömt bort det helt och var inte i stan...
Blir less på sådant folk =(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 753
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 722
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp