Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svimmade av en stund inne på Rusta när jag skulle köpa kattmat. Tur att maken var med och fångade mig innan jag trillade in i inredningen.. Han vill att vi åker till akuten, men jag mår varken bättre eller sämre än innan så jag vägrar. Finns ingen anledning. Men tveksamt om jag ska köra bil till och från jobbet, eller i jobbet för den delen. Lagom lyckat om jag tuppar av bakom ratten 😱

Men fy så obehagligt 😱. Nä alltså det låter direkt olämpligt.
 
Ska snart se på ett avsnitt med Lars Monsen. Vilken krutgubbe! Av misstag för några år sen halkade jag in på hans dokumentär om hundspann tävling i Alaska och sen dess är jag imponerad av hans fascination till naturen.
 
Nä nu är det som sagt fredag och helg- skönt med en ledig sådan då veckans studier är avklarade 😊. Älsklingen tog med hämtmat; sommarsallad är gott året runt 😋 och medan han drog iväg för att mecka bil laddar jag upp inför mellostart imorgon med att lyssna på gamla mellolåtar. 2014 var Undo, Bröder och Busy Doi'n Nothi'n bäst från mello, men hur kan det redan vara 10 år sedan 😳.
 
Ja, jag känner igen och blir mörkrädd.
Grammatiken i D känns rejält svår även för mig.

Eller hur? Och när man träffar någon som knappt kan tala svenska än mindre läsa och skriva så blir man mörkrädd. Språket är så centralt för integration och när det fallerar så finns det ingenting att bygga på. Ärligt blir jag rädd när någon som bott här i snart 40 år har problem med att fylla i blanketter från FK.

Eller kanske inte, jag har ibland problem med att fatta vad FK menar och vilka rutor man ska kryssa :D
 
Nu har jag suttit har och hangt i over en timma 🙄 vilket jag har fortjanat! :p Jag ska straxt tillbaka for att kora skift tva ... jag maste ju kora hem de sma alsklingarna ocksa.
Sedan ska jag over till grannen och dricka vin i kvall ... och i morgon kommer son och barnbarn pa besok. Sonen ska hjalpa till att lyfta, slapa, och i storsta allmanhet gora de tyngre och svarare grejorna nar jag nu omorganiserar garaget. Pa Sondag aker jag och barnbarn upp till en grann stad dar jag har en "hund lection" ... och barnbarnen ska rida sin forsta riktiga ridlection. Det ska bli jatte skoj!
 
Suttit i soffan och hoppat runt mellan dåliga filmer, finns inget jag vill se tydligen. Tjurar att det är ända tills måndag innan nästa avsnitt av True Detectives visas. 😬 Tröstat mig med sockerfri Guldus och pistagenötter, har vin hemma men kände inte för att dricka något. Åt Felix Garam Masalasoppa till middag. Klart värt de 8 kr jag betalade för den. :up:
 
Nu har jag suttit har och hangt i over en timma 🙄 vilket jag har fortjanat! :p Jag ska straxt tillbaka for att kora skift tva ... jag maste ju kora hem de sma alsklingarna ocksa.
Sedan ska jag over till grannen och dricka vin i kvall ... och i morgon kommer son och barnbarn pa besok. Sonen ska hjalpa till att lyfta, slapa, och i storsta allmanhet gora de tyngre och svarare grejorna nar jag nu omorganiserar garaget. Pa Sondag aker jag och barnbarn upp till en grann stad dar jag har en "hund lection" ... och barnbarnen ska rida sin forsta riktiga ridlection. Det ska bli jatte skoj!
Å ja tänker jämt oj jobbar hon så sent.. innan jag inser det här med tidsskillnad 😁
 
Ska snart se på ett avsnitt med Lars Monsen. Vilken krutgubbe! Av misstag för några år sen halkade jag in på hans dokumentär om hundspann tävling i Alaska och sen dess är jag imponerad av hans fascination till naturen.
Kan man se hundspanndokumentären någonstans?
 
Svimmade av en stund inne på Rusta när jag skulle köpa kattmat. Tur att maken var med och fångade mig innan jag trillade in i inredningen.. Han vill att vi åker till akuten, men jag mår varken bättre eller sämre än innan så jag vägrar. Finns ingen anledning. Men tveksamt om jag ska köra bil till och från jobbet, eller i jobbet för den delen. Lagom lyckat om jag tuppar av bakom ratten 😱
Du borde kanske vara sjukskriven fram till bf? Det är verkligen inte bra att du svimmar, du kan göra både dig och barnet illa eller som du själv skrev - tänk om det sker när du kör bil :nailbiting:
Nej nu tänker du på dig själv en stund och pratar med en läkare, basta! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 607
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 989
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
539
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp