Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I din kommun också?Däremot kan jag säga att jag är helt förstummad (och förbannad) över kvaliteten på SFI. Vi har en del deltagare som gått igenom SFI och de kan knappt prata än mindre läsa eller skriva på svenska. Om det ska införas ett språktest måste folk få en chans. Inte som nu när alla seriösa aktörer har slutat med SFI eftersom kommunen inte betalar tillräckligt så kvar är mindre nogräknade företag som bara verkar vilja slussa igenom deltagare så snabbt som möjligt.
Vad skönt att du hittade något ganska enkelt sätt att göra skillnad!Eldar och lyssnar på vinden som börjar tillta igen... Jag är MYCKET nöjd med mitt "tilltag" att skaffa kaminfläkt. Den "viftar" verkligen runt luften på ett väldigt effektivt sätt !
I din kommun också?
-ta det anbud som kostar minst och förvänta försklassig utbildning.
Det är rena geschäftet.
Vi (allså mina partikamrater) driver hårt att vår kommun ska ta över utbildningen i kommunal regi. Det är ju ändå ett kommunalt ansvar. Men utan insyn och kvalitetskontroll.
Ja, jag känner igen och blir mörkrädd.Yep, pratade med några och de berättade att alla seriösa aktörer inte längre erbjuder SFI eftersom kommunen betalar för lite. Det gör mig så arg! Hur kan man släppa fram en nästan analfabet som inte kan skriva eller läsa och med dålig hör och talförmåga i SFI B. Fanns en som sa att hen gått igenom SFI D, som inte kunde läsa en text svårare än första eller andra klass. Och hade ett extremt begränsat ordförråd.