Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska vara hemma i stan den här helgen. Hade planerat en lite längre cykeltur på söndag men om väderprognosen slår in kommer jag nog mest vara inne och läsa bok och titta på film.
I morgon hoppas jag få tag i en bit morotskaka.
 
Det blev ändå ganska söta. Små drivhuspoddar gjorda av petflaskor.

20240202_174039.jpg
 
Däremot kan jag säga att jag är helt förstummad (och förbannad) över kvaliteten på SFI. Vi har en del deltagare som gått igenom SFI och de kan knappt prata än mindre läsa eller skriva på svenska. Om det ska införas ett språktest måste folk få en chans. Inte som nu när alla seriösa aktörer har slutat med SFI eftersom kommunen inte betalar tillräckligt så kvar är mindre nogräknade företag som bara verkar vilja slussa igenom deltagare så snabbt som möjligt.
I din kommun också? :meh:

-ta det anbud som kostar minst och förvänta försklassig utbildning.

Det är rena geschäftet.
Vi (allså mina partikamrater) driver hårt att vår kommun ska ta över utbildningen i kommunal regi. Det är ju ändå ett kommunalt ansvar. Men utan insyn och kvalitetskontroll.
 
Jag ska nu försöka trolla med knäna. Jag var oförberedd på att laga middag och det finns ingenting annat i kryddväg att tillgå än salt och peppar. 🙃
Hade jag vetat detta i morse, hade jag tagit med diverse saker hemifrån i 'portionsförpackningar". Ingen idé att köpa grejer som inte används och bara blir stående...
 
Ok, det är en fördel att starta seniltimern om man vill att spis och ugn ska funka. Jag är inte van vid senioranpassade boenden. :o
 
I din kommun också? :meh:

-ta det anbud som kostar minst och förvänta försklassig utbildning.

Det är rena geschäftet.
Vi (allså mina partikamrater) driver hårt att vår kommun ska ta över utbildningen i kommunal regi. Det är ju ändå ett kommunalt ansvar. Men utan insyn och kvalitetskontroll.

Yep, pratade med några och de berättade att alla seriösa aktörer inte längre erbjuder SFI eftersom kommunen betalar för lite. Det gör mig så arg! :rage: Hur kan man släppa fram en nästan analfabet som inte kan skriva eller läsa och med dålig hör och talförmåga i SFI B. Fanns en som sa att hen gått igenom SFI D, som inte kunde läsa en text svårare än första eller andra klass. Och hade ett extremt begränsat ordförråd.
 
Okej efter 2+ timmar av bråk med min tidigare vän träningsklockan körde jag en fabriksåterställning på den. :angel:
Hoppas det löste problemet och att vi kan bli vänner igen.

Lyckades dock ställa in den på svenska först. Översättningarna är så knasiga att jag inte står ut med svenska på klockan :D
"Lås upp din rörlighet" ... nej tack! :p
 
Efter studier och städat golven; doftar ju så gott en stund men ungkatten var I vanlig ordning inte nöjd 😄, var det dags för att fixa stallet i lugn och ro 😊.
Vart allt lite gäspig redan vid 16-tiden men har ju varit vaken sen lite efter 5 och det är ju freeedag och det jäkla onödiga regndiset piggar ju inte direkt upp. Så himla onödigt skitväder, hade hellre fått fortsätta vara härligt vinterväder 😍.
 
Yep, pratade med några och de berättade att alla seriösa aktörer inte längre erbjuder SFI eftersom kommunen betalar för lite. Det gör mig så arg! :rage: Hur kan man släppa fram en nästan analfabet som inte kan skriva eller läsa och med dålig hör och talförmåga i SFI B. Fanns en som sa att hen gått igenom SFI D, som inte kunde läsa en text svårare än första eller andra klass. Och hade ett extremt begränsat ordförråd.
Ja, jag känner igen och blir mörkrädd.
Grammatiken i D känns rejält svår även för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 605
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 988
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp