Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hinner du jobba då?
Jag skulle ta upp det med chefen.

Jag stänger av så gott det går. Men känner att det är oartigt att inte säga någonting. Å andra sidan så säger jag bara ja, nej, oj, vad jobbigt. Det går bara inte att stänga av pga av högt ljud. Det låter för mycket.

Jag (och en annan) har redan pratat med samordnarna om problemet. Pratade om det idag igen. Tänker gå tidigt, är helt utmattad.
 
Har en fruktansvärt bultande huvudvärk. Kollegan var här idag. Fem timmars oavbrutet prat (mycket högt), fattar inte hur hen ens hinner hämta andan. Och efter att jag inte trodde det skulle bli värre så blev, det det. Hen började fråga om mina personliga förhållanden, hur bra det var med internet dating sidor och hur hen träffade sin sambo där och hur man kan skräddarsy en profil. Ointressant men tja, sedan började hen prata om sina sexvanor och frågade mig hur många jag varit i säng med och vad jag gillar. Och mitt fysiska tillstånd, ok, mitt eget fel att jag sagt vid något tillfälle sa att jag var diabetiker. Och hur någon i hens familj har diabetes och sedan en fors om något som hade med diabetes att göra. Hade slutat lyssna för länge sedan.

Sedan fick jag dåligt samvete, satt och bitchade med en kompis i fikarummet om hur hen pratar och pratar och såg försent att hen stod vid diskbänken och hällde upp sin mat 😱 förhoppningsvis hörde hen inte något men misstänker att hen gjorde det eftersom hen var tyst efteråt i en halv timme eller så.

Giv mig styrka.
Alla dessa utmaningar vi får i vardagen...

Jag har fått mail från kollega med tusen frågor. Och då är hon ändå kallad till ett möte där det är uttalat att hon ska få svar.
 
Nu är vi incheckade på hotellet. Hunden blev varmt mottagen med glada tillrop, beröm, gos och ett gäng godisar i receptionen. :d
Vi har bott på grannhotellet tidigare (samma ägare), men det här var i lite bättre skick. Hunden får vara med överallt utom framme vid frukostbuffén, men ok att hon sitter med vid ett bord i utkanten av matsalen.

Tur att det finns hiss här och att svärmor flyttat till en ny lägenhet med hiss. Jag låter som att jag sprungit maraton bara av att gå en kort bit. Att gå uppför flera trappor (som till svärmors förra lägenhet), hade aldrig funkat idag. :wtf:
 
Nej. Hen ska egentligen jobba med att lära sig touch typing (bara det) men hen gör inte det vad jag kan se mer än kanske en halvtimme sammanlagt. Och för att göra hen rättvisa kan hen prata medan hen övar sig på touch typing.

Men alltså vad är det för jobb? Daglig verksamhet eller ngt?
 
Svimmade av en stund inne på Rusta när jag skulle köpa kattmat. Tur att maken var med och fångade mig innan jag trillade in i inredningen.. Han vill att vi åker till akuten, men jag mår varken bättre eller sämre än innan så jag vägrar. Finns ingen anledning. Men tveksamt om jag ska köra bil till och från jobbet, eller i jobbet för den delen. Lagom lyckat om jag tuppar av bakom ratten 😱
Självklart ska du inte köra bil utan måste bli sjukskriven, allt annat är ju orimligt!
 
Självklart ska du inte köra bil utan måste bli sjukskriven, allt annat är ju orimligt!
Jag är sjukskriven till på onsdag, sen får vi se. Det hänger på vad läkaren (och Försäkringskassan) säger. Kan tänka mig jobba deltid hemifrån, men det kräver att någon på jobbet servar med att skriva ut allt som ska skickas. Vilket de inte brukar vara så pigga på..
Nåja, vi får se vad som händer.
 
Iaf är jag hemma och handlade på vägen hem. Klapp på axeln att jag gick förbi lösgodishyllorna och inte föll för frestelsen att köpa något.

Möttes av en katt som vill ha mat NU. Och gosar, slickas, kurrar, buffar, trampar på tangentbordet, kör upp rumpan i ansiktet och bits.
 
Aha, men är du kollega eller handledare av ngt slag? Hänger inte riktigt med.

En slags handledarassistent som är där för att hjälpa och stödja deltagare, ofta språksvaga. CV, personligt brev, intervjuteknik, lite kartläggning av vad en person har för möjlighet att hitta praktik. Utbildning osv. Försöker också föreslå olika utbildningar och praktikplatser med deltagarna.

Edit 2: Och även hjälpa till och stödja i samhälls och myndighetskontakter. Bara att fylla i en aktivitetsrapport gör vissa förvirrade.
 
En slags handledarassistent som är där för att hjälpa och stödja deltagare, ofta språksvaga. CV, personligt brev, intervjuteknik, lite kartläggning av vad en person har för möjlighet att hitta praktik. Utbildning osv. Hen har svenska som modersmål och vill inte/behöver ingen hjälp utan säger att hen klarar allt perfekt. Försökt föreslå olika utbildningar och praktikplatser men hen vill bara ha vissa specifika jobb, vilket är svårt. Och det är svårt att diskutera när hen inte lyssnar och inte vill göra det mesta.

Aha okej!
Jag förstår känslan, men kanske inte så bra att skriva på ett öppet forum att du stör dig på de du är handledare för? Kanske bättre att bolla med en kollega eller chef?
 
Sant. Gick in och tog bort det jag kunde i senaste inlägget.

Fint! Låter som ett viktigt jobb, men bra att påminna sig själv så att man inte delar för mycket. Förstår helt att man kan störa sig, men man får nog välja sina ord lite i den positionen. Lite på samma sätt som att en lärare inte heller bör störa sig på enskilda elever och skriva målande beskrivningar om hur jobbig en enskild elev är på ett öppet forum.
 
Uuuggh alltså min man som föräldraledig. Idag har han tittat YouTube tutorials hur man rullar och viker in kanterna på handdukar så de fäster och gjort det med alla i hela badrummet. Och förväntar sig att jag nu ska rulla handdukar när jag fyller på?! Alltså snälla låt denna tid vara över snabbt 😅 Vi har tre nya stekpannor med olika instruktioner, nya system i tvättstugan, i leksakshyllan..
 
Fint! Låter som ett viktigt jobb, men bra att påminna sig själv så att man inte delar för mycket. Förstår helt att man kan störa sig, men man får nog välja sina ord lite i den positionen. Lite på samma sätt som att en lärare inte heller bör störa sig på enskilda elever och skriva målande beskrivningar om hur jobbig en enskild elev är på ett öppet forum.

Däremot kan jag säga att jag är helt förstummad (och förbannad) över kvaliteten på SFI. Vi har en del deltagare som gått igenom SFI och de kan knappt prata än mindre läsa eller skriva på svenska. Om det ska införas ett språktest måste folk få en chans. Inte som nu när alla seriösa aktörer har slutat med SFI eftersom kommunen inte betalar tillräckligt så kvar är mindre nogräknade företag som bara verkar vilja slussa igenom deltagare så snabbt som möjligt.
 
Har precis fått leverans av nya sammetgardiner. Dock är det för mörkt för att se om färgen funkar, får kolla ordentligt i dagsljus imorgon.
Skulle gå ut på AW med en kompis ikv men kände mig lite för seg i pallet. Lite trist då jag hade sett fram emot det, men vi bokar om till en annan dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 605
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 988
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp