Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kört i gång diskmaskinen och stör mig på att den låter högt. Äter nu lunch. Sedan renbäddning av säng och en maskin tvätt igång tänkte jag och så prommis med spion. Blir ugnspannkaka till middag. Har inte gjort det på många herrans år och tror jag misslyckades då så frågan är om jag ska kolla ett recept för säkerhets skull.... Tänkte ha bacon i då jag inte har fläsk, kan man ha det? Eller bredvid istället bättre?

En lugn och skön dag är det tänkt.
 
Har kört i gång diskmaskinen och stör mig på att den låter högt. Äter nu lunch. Sedan renbäddning av säng och en maskin tvätt igång tänkte jag och så prommis med spion. Blir ugnspannkaka till middag. Har inte gjort det på många herrans år och tror jag misslyckades då så frågan är om jag ska kolla ett recept för säkerhets skull.... Tänkte ha bacon i då jag inte har fläsk, kan man ha det? Eller bredvid istället bättre?

En lugn och skön dag är det tänkt.

Jag skulle nog knapersteka bacon och ha bredvid.

Och ja det är ju byta sängkläder-dag idag! Ska ta och göra det.
 
Mellanlandar på soffan efter en tur in till stan som bjöd på först pannkaksbrunch med vänner som var på besök från England och som vi inte träffat sedan vårt bröllop, och sedan lite shopping. Köpte årets första julklappar och det var så himla mysigt att strosa runt i det fina vädret med en kaffe i handen och bara vara! Nu laddar jag upp för att gå ut och röja lite i trädgården samt plantera vårlökar, innan det är dags att bänka mig framför världscupen 😊
 
Lyssnar på ljudbok och har katten under filten. Måste sluta fånga Någon under filten när jag tycker mattiggandet går för långt. Jag blir ju så fast:D Har iaf tillgång till båda händerna för tillfället men tittar längtansfullt mot drickan längre bort i rummet:rofl:
 
Grattis till både @Fjordfrälst och @Malin_L ! 🎂💐

Nu ska jag spara bilden av tårtan som @athena_arabians lade upp - undrar om det går att övertala nån konditor att göra en liknande för mindre än en månadslön.. 😍😁

Grattis till bade @Malin_L och @Fjordfrälst

Som svar pa fragan om att nagon gor en sadan for mindre an en manadslon kan jag tala om att jag atit av ett par liknande skapelser. De var inte goda. Alls. Valdigt stabbiga och trakiga att ata. En vanlig hemgjord gradd tarta ar sa mycket godare ... och familjen vagrar numera tartor utan vill att jag gor dem sa de ar luftiga och goda. 🤷‍♀️
 
Efter gymmet har jag köpt godis på Hemmakväll och mat på Willys, tömt diskmaskinen, tagit undan torr tvätt, packat upp maten, flyttat tvätten till torktumlaren, gjort potatisklyftor i airfryern och ris i micron.
Kollar givetvis också på fotboll :nailbiting:

Lite senare ska jag duscha inkl tvätta håret, laga mat och köra lite IPL. Säkert något annat också :)
 
P_20231105_120901_1.jpg

Köpte 2 st såna här lampor till sovrummet
 
Grattis till bade @Malin_L och @Fjordfrälst

Som svar pa fragan om att nagon gor en sadan for mindre an en manadslon kan jag tala om att jag atit av ett par liknande skapelser. De var inte goda. Alls. Valdigt stabbiga och trakiga att ata. En vanlig hemgjord gradd tarta ar sa mycket godare ... och familjen vagrar numera tartor utan vill att jag gor dem sa de ar luftiga och goda. 🤷‍♀️

Jag är övertygad om att det finns skickliga konditorier (vi har ju flera sådana i Uppsala) som klarar att göra det på ett helt suveränt sätt. Nån som verkligen behärskar hantverket, och då tänker jag även på fyllningar (inte "bara" hur det ser ut på utsidan). Jag tänker mig bl a bavaroise, kanske (jag äter helst inte vaniljkräm, t.ex, avskyr konsistensen på det..). Men som sagt, jag vill nog inte veta vad notan landar på om jag knallar in med en sån beställning, så det kommer nog inte att hända! 😅🙃
 
Det har varit lite småkallt inne trots eld i panna. Och så funkade plötsligt inte fläktlampan över spisen. Det var ett elände att få loss den. :rage:


Elementen var ganska kalla. Gick in i skrubben och kollade tempen på golvvärmen och den var kall. Mystiskt nog funkade inte belysningen där inne heller.
Så jag vände mig om och kollade propparna. En hade flippat ner!
Vände upp den igen och cirkulationspumpen startade genast. Satte tillbaka fläktlampan och den funkade perfekt. Men utebelysningen var tänd, alldeles för tidigt.

Med säkringen fixad och timern för belysningen rättad så funkar allt finfint igen. Och jag blev sur alldeles i onödan :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 335
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 100
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 752

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp