Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Diklofenak är väl ännu värre än ipren?
Jag fick förbud redan för många, många år sen.
Jo, jag har Diklofenak supp och det fungerar. Tar det när huvudvärken är rejäl. Annars är det Alvedon jag tar. Jag har inga förbud rent generellt, bara att min mage inte fixar Ipren längre. Tidigare tog jag Alvedon och Ipren mot huvudvärken utan problem, men efter magoperationen funkade inte Ipren längre.
 
Jo, jag har Diklofenak supp och det fungerar. Tar det när huvudvärken är rejäl. Annars är det Alvedon jag tar. Jag har inga förbud rent generellt, bara att min mage inte fixar Ipren längre. Tidigare tog jag Alvedon och Ipren mot huvudvärken utan problem, men efter magoperationen funkade inte Ipren längre.
Fast du har inte dåliga njurar väl?

Diklofenak är bra om man.är i övrigt frisk.
En diabetiker har kassa njurar ganska tidigt I sjukdomen. Det gäller att vara försiktig med njurarna. Det är ett sluttande plan. Njurar repar dig aldrig. De blir bara sämre och sämre vartefter åren går.
 
Drömde mardrömmar i natt att @tanten bröt sig in hos mig och stal mina ipren och panadol och att jag jagade runt förtvivlat och försökte köpa nya eftersom de var slut överallt och letade igenom soppåsar där hen sa att hen slängt dem. Frågade tom i affären och de hade bytt soppåse och jag rotade i stora sopsäckar :nailbiting:
 
Drömde mardrömmar i natt att @tanten bröt sig in hos mig och stal mina ipren och panadol och att jag jagade runt förtvivlat och försökte köpa nya eftersom de var slut överallt och letade igenom soppåsar där hen sa att hen slängt dem. Frågade tom i affären och de hade bytt soppåse och jag rotade i stora sopsäckar :nailbiting:
Hon stal inte din godisgömma och sorbeten med när hon höll på? 😄
 
Fast du har inte dåliga njurar väl?

Diklofenak är bra om man.är i övrigt frisk.
En diabetiker har kassa njurar ganska tidigt I sjukdomen. Det gäller att vara försiktig med njurarna. Det är ett sluttande plan. Njurar repar dig aldrig. De blir bara sämre och sämre vartefter åren går.
Nej, inga njurproblem alls, eller annat problem med mediciner (och ingen diabetes eller liknande), utöver just att efter min gastric sleeve operation funkar inte Ipren längre. Får fruktansvärt ont i magen när jag tar en. Har hört efteråt att min mages reaktion inte är helt ovanlig tyvärr. Det enda jag fick veta innan operation var att jag kunde ta Ipren (och Diklofenak osv) men vara försiktig så det inte blev för ofta. En jag känner berättade för mig när jag sa att jag hade problem med Ipren att hon fått utskrivet vanliga Diklofenak och de hade på något vis orsakat allvarlig skada på hennes magsäck eller liknande. Hon hade gjort samma operation som jag och ska ju inte ta det, men inte fått den informationen av läkare utan fått det pga ledvärken hon hade och tog dagligen vanliga Diklofenak. :(

Jag får suppar och det fungerar och så flytande Oxynorm när migränen är kraftig. Glad att det finns något annat än bara Alvedon faktiskt.
 
Producerar smågrejer..

20231105_130604.jpg
 
Stallet är klart och jag har tankat bilen. Nu är jag på gymmet och ska sen till Hemmakväll och Willys.
Väl hemma ska jag duscha och se på fotboll och hoppning. Laga mat ska jag också göra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 335
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 100
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 752

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp