Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorse fick treåringen packa sin egen väska för 1,5 dygn borta. Vad treåringen tycker att han behöver för 1,5 dygn borta: en blöja och pumpan! (En sån pumpa man köper på ICA och kan karva ut)

Sen hade han tydligt talat om för alla han träffat att det blir coca cola till middag också 😂
 
Så mysigt med firande i lite förskott av min födelsedag med älsklingen, mamma och särbo och brorsan med familj ❤. Fått en underbar blombukett med bla härligt röd höstfärg och fina presenter 😍. När jag bodde hemma önskade jag ofta jultallrik på min födelsedag och idag, med lite firande en dag i förväg, fick det allt bli så! Har ju ändå snöslaskat ett par dagar så blev sååå sugen 😁. Och så gott det var! 😋😍. Så även årets första glögg och då ett par favoriter; Dufvenkroks hjortronglögg och Saturnus hallon/lakrits med pepparkakor och så pannacottatårta med apelsinspegel toppad med satsumas och silverkulor 😍.
Grattis på din dag ! 💐🎂🍾
 
Väl i säng piggade jag på mig och kunde inte somna alls. Tog Alvedon och Diklofenak för huvudet och det funkade så då mådde jag ju bra igen och var inte trött heller. Pratade först med min syster och sedan med dottern. Nu äter jag havregrynsgröt eftersom jag är hungrig, kan inte sova då så lika bra att råda bot på det medan andan är på!
 
Uj jösses vad det kändes som magen stod i 7 hörn efter all god mat och dryck 🤪😄. Var himla skönt sedan att åka till stallet ikväll och röra på mig lite medan älsklingen var kvar hemma och myste med katterna 🥰.
Pållan och hagkompisen var sist att komma in och efter att först ha mellanlandat i spolspiltan och jag ledde henne mot boxen och skulle ställa upp henne utanför höll hon inte med utan gick på som en ångvält typ; bestämd och hungrig fjorda ville givetvis in i sin box 😆. Nåja; hon fick självklart lite av sitt insläppshö medan jag gjorde iordning henne för lite kvällsjogg i linan över bom en liten stund på ridbanan 😊. Nu är det sovtajm efter en riktigt härlig lördag 🥰.
Grattis på din dag! 🤩🥳🌹💥
 
Stort grattis på födelsedagen @Fjordfrälst!

IMG_4764.JPG


IMG_4766.JPG
 
Ligger i sängen och har tokigt ont i foten... Hade inte ont alls under semestern när jag tog det lugnare och knappt såg asfalt på en vecka. Nu får jag åter igen gå i gräset bredvid vägarna och hoppas på att stå ut :( Har iaf bara idag kvar att jobba, sedan ledig en vecka. Då ska jag försöka gå i skog varje dag, för då blir det bättre. Ska nog köpa voltaren-kräm också, har för mig att det hjälper.
 
Löst av kollegan och sitter med dagen första kopp kaffe och en burk kvarg till frukost.

Gjorde en suspekt parkering i garage igen, helt hänsynslöst mot vaktbolaget men jag har vikt ihop badlakanet i baksätet, lyft över säcken med hundmat till bagaget tillsammans med ett par flugskydd till hästarna, takräcket och dragit för bagagegardinen så ingen ser det och morötterna. 😜

Roade mig även med att ta ett foto på hur det ser ut. Efter jag tog kortet så har två av bilarna åkt hem med sina ägare. Alla parkeringsplatser syns inte på bilden. Jag har ockuperat två rutor och en bil står parkerad emot reglerna över helgen utan tillstånd, så förutom min suspekta parkering står det en godkänd parkering och en felparkerad. :grin:
 

Bifogade filer

  • IMG_0758.jpeg
    IMG_0758.jpeg
    191,2 KB · Visningar: 108
Tänkte jobba lite nu på morgonen, men VPN vägrade funka på jobbdatorn. Har lagt felmeddelande till IT och får åka in lite tidigare imorgon bitti istället och göra det jag skulle.

Ska åka till föräldrarna vid lunchtid ungefär och hjälpa till med att hämta "nytt" soffbord från en loppis. Mamma och jag hittade det igår men det går inte in i deras mindre bil. Fram tills dess ska jag nog göra så lite som möjligt... :D
 
Tänkte jobba lite nu på morgonen, men VPN vägrade funka på jobbdatorn. Har lagt felmeddelande till IT och får åka in lite tidigare imorgon bitti istället och göra det jag skulle.

Ska åka till föräldrarna vid lunchtid ungefär och hjälpa till med att hämta "nytt" soffbord från en loppis. Mamma och jag hittade det igår men det går inte in i deras mindre bil. Fram tills dess ska jag nog göra så lite som möjligt... :D

Just det, måste jobba lite idag med. Har lovat en vårdplan och genomförandeplan till ett boende imorgon bitti och hinner inte sno ihop något bra på morgonen.
 
Väl i säng piggade jag på mig och kunde inte somna alls. Tog Alvedon och Diklofenak för huvudet och det funkade så då mådde jag ju bra igen och var inte trött heller. Pratade först med min syster och sedan med dottern. Nu äter jag havregrynsgröt eftersom jag är hungrig, kan inte sova då så lika bra att råda bot på det medan andan är på!
Diklofenak är väl ännu värre än ipren?
Jag fick förbud redan för många, många år sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 335
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 099
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp