Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är övertygad om att det finns skickliga konditorier (vi har ju flera sådana i Uppsala) som klarar att göra det på ett helt suveränt sätt. Nån som verkligen behärskar hantverket, och då tänker jag även på fyllningar (inte "bara" hur det ser ut på utsidan). Jag tänker mig bl a bavaroise, kanske (jag äter helst inte vaniljkräm, t.ex, avskyr konsistensen på det..). Men som sagt, jag vill nog inte veta vad notan landar på om jag knallar in med en sån beställning, så det kommer nog inte att hända! 😅🙃
Om du ändrar så kolla med Bageri Brantingstorg :up:
 
Helt slut i huvudet och ögonen efter dagen pilliga lerarbete. Ska jobba mer med det imorgon och på tisdag efter jobbet, men sedan får det vara klart då det måste få torka innan bränningen på lördag.
 
Började dagen med att baka bröd (mitt nya helgnöje 😀) och så har dagen kört på i hårt tempo - panta, köpa träpellets i Bauhaus, en tur till Ikea för att köpa ett par hyllor till källaren och så det viktigaste, Plantorama för att köpa årets första ”vintermys” som ses på bilden ( man får nog inte kalla det julmys ännu 😇). Har också hunnit med att åka till medryttarhästen och klickerträna honom en stund 😍. Nu har jag inte tänkt mig att röra mig en meter mer från soffan för i dag!

Vintermyset som nu är utsikten från sovrummet:
IMG_5617.jpeg
 
Löst av kollegan och sitter med dagen första kopp kaffe och en burk kvarg till frukost.

Gjorde en suspekt parkering i garage igen, helt hänsynslöst mot vaktbolaget men jag har vikt ihop badlakanet i baksätet, lyft över säcken med hundmat till bagaget tillsammans med ett par flugskydd till hästarna, takräcket och dragit för bagagegardinen så ingen ser det och morötterna. 😜

Roade mig även med att ta ett foto på hur det ser ut. Efter jag tog kortet så har två av bilarna åkt hem med sina ägare. Alla parkeringsplatser syns inte på bilden. Jag har ockuperat två rutor och en bil står parkerad emot reglerna över helgen utan tillstånd, så förutom min suspekta parkering står det en godkänd parkering och en felparkerad. :grin:
När jag skulle åka hem ikväll upptäckte jag en gul remsa under ena vindrutetorkaren. Mycket förvånad tog jag loss den, tänkte att det var en bot och undrade om de börjat lappa bilarna? Något som aldrig hänt tidigare. :confused:

Tittade närmare och började skratta högt, ringde min kollega om det var han som lappat mig men han svär på sin oskuld.

IMG_0759.jpeg


😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 335
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 100
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
479
· Visningar
23 974
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp