Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på SVTs Historien om Sverige, första delen börjar idag. Verkar vara en trevlig serie med nyare forskning :up:
Vad kul att du gillade den so far!
Jag sprang på stallägaren tidigare ikväll i stallet och hon tipsade om den. Hon sitter i SVTs styrelse och har varit med under resans gång så att säga. Men vi har knarkat Formel 1 ikväll IOM race.
Så vi får kika på serien på SVT Play. Det lät himla intressant det hon beskrev! 👍
 
Min 36 årsdag har varit helt underbar! ❤. Härlig förmiddag I stallet och på hästryggen I otroligt nog solsken som lyste upp höstfärgerna så vackert 😍, en present i sig! 🥰. Pigg och härlig häst att rida; 😁 skogsvägen (blöt, så höll igen) vi galopperade på; studsade hon nästan fram av iver så det var mycket häst att rida 😍 och när jag släppte iväg henne uppför backen tog hon nästan kontrollen 😅, skoj med en snabb galopp 😍.
Mysig eftermiddag på sambons farfars minnesgrillning; gott med korv, marinerad nöt och älg och tårtan jag hade gjort 🥰.
Mysig kväll hemma med plockbricka till middag innan jag for och kvällsfodrade hästarna och avslutningsvis ett avkopplande och skönt bad med tänt ljus, Dark horse rosevin och frukt 😍.
 
Jäkla pump. Den gick igång men sedan varje gång jag drog ur sladden för att montera den så vägrade den att starta. Fick pula lite med pumpen på, egentligen en nono, och montera den i fontänen. Men nu är det gjort. Ser inte fram emot att göra det här varje gång fontänen ska diskas.
 
Då var min födelsedag över, en superfin helg med firande till ända ❤. Sambon och katterna sover och det ska jag med göra strax, nu är jag allt bra sömnig 🥱. 36 år. "Plötsligt" närmare 30 än 40 🫣😅😄. Hade lite ålderskris inför 25 och rejält jobbig typ existentiell kris vid 30! Men...Med tanke på min arbetserfarenhet ett halvår i palliativ vård så insåg jag att alla inte får bli 30, vilket borde vara självklart! Efter det vände jag på tankesättet- till att vara tacksam att jag fick bli 30! För vad är alternativet? Exakt, det vet vi ju alla.
Än känner jag mig som allt mellan typ trotsig 15 åring och "tråkigt mogen" 55åring och ja än så länge är jag ju däremellan såatte 😅🥳.
 
Är det inte besvärligt att sova med papiljotter?

Det är inte papiljotter jag sover med utan ett morgonrocksband :)
Lite knöligt är det förstås ändå men jag sover gott :)

20231106_050309.jpg
 
Efter fem veckor med en mindre förkylning så trodde jag att det var bra men idag känner jag av halsen.
Var iaf ute och joggade 3 km. Det får bära eller brista.
Varit i duschen och ser fram emot kaffe.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 336
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 101
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 174
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp