Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suckar åt att vi behöver tre taklampor till. Jag hatar taklampor och vill ju då gärna ha något som blir en fin inredningsdetalj om man nu ska ha en. Utan taklampa blir det bökigt när man ska städa så... blöh.

Nu är jag iaf ledig en vecka och snart har vi nog internet hemma. Blir så mycket lättare att få ordning på allt då.
Jag med! Sambon hade som tur var satt upp söta taklampor i alla rum innan jag flyttade in förutom köket. Men ska försöka göra en egen i keramik någon gång. 😅
 
Matkonto på 14000/månad :eek:
Var det en väldigt stor familj??

Alltså det är väldigt lätt att lägga 14000 på mat i stan. 😅 Tänker vi inte på matkostnader/vad vi äter och sambon äter lunch ute varje dag så närmar vi oss nog lätt 10K för två pers. Tror någon sa att vi bor vid stans dyraste Ica, Keson kostar tex 5 kr mer per burk än vad det gör om jag handlar i butik när jag ska åka och handla något "utanför stan".
 
Jag med! Sambon hade som tur var satt upp söta taklampor i alla rum innan jag flyttade in förutom köket. Men ska försöka göra en egen i keramik någon gång. 😅
Mitt problem verkar framförallt vara att de lampor jag gillar är stooora (så att man slår huvudet i dem) och/eller dyra, nästan 2000kr/lampa :cautious: Hoppas på att hitta någon dyr, fin lampa på black Friday-rea om det inte dyker upp begagnat. Då kanske man kan unna sig en iaf, så kan man ha fullampor i rummen där man sällan är.
 
Känner mig som ett geni! Jag köpte ättika i morse för att göra rent tvättmaskinen. Men korken satt så j*vla hårt att jag omöjligt kunde få upp den. Så funderade jag lite, värmde vatten i vattenkokaren till 80 grader (älskar att kunna ställa in temperaturen!) Och hällde vattnet över korken. Det gjorde korken mjukare, och då blev det hur lätt som helst att öppna den! :banana:

Så nu, nu kan jag försöka få bort parfymlukten från tvättmaskinen...
 
Känner mig som ett geni! Jag köpte ättika i morse för att göra rent tvättmaskinen. Men korken satt så j*vla hårt att jag omöjligt kunde få upp den. Så funderade jag lite, värmde vatten i vattenkokaren till 80 grader (älskar att kunna ställa in temperaturen!) Och hällde vattnet över korken. Det gjorde korken mjukare, och då blev det hur lätt som helst att öppna den! :banana:

Så nu, nu kan jag försöka få bort parfymlukten från tvättmaskinen...
Visst är det en lien segerkänsla när man kommer på en lösning alldeles själv!

Jag har i ett antal ÅR retat mig på mitt snygga duschdraperi som är sunkigt nedtill. Tvättmaskinen gör ingen skillnad. Så kom jag på att jag ju har klorin hemma. Tog en liten hink, ställde under draperiet och knölade ner draperiets nederkant där. Hällde på vatten och generöst med klorin. Det fick stå över natten, Klorinvattnet hällde jag sen i toan. Det fick också stå över en natt.

Resultat, jag har ett "nytt" duschdraperi och en väldigt ren toa. Samt skäms över att vara miljöbov. En miljöbov med fräscht badrum.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 336
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 101
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 174
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp