Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig som ett geni! Jag köpte ättika i morse för att göra rent tvättmaskinen. Men korken satt så j*vla hårt att jag omöjligt kunde få upp den. Så funderade jag lite, värmde vatten i vattenkokaren till 80 grader (älskar att kunna ställa in temperaturen!) Och hällde vattnet över korken. Det gjorde korken mjukare, och då blev det hur lätt som helst att öppna den! :banana:

Så nu, nu kan jag försöka få bort parfymlukten från tvättmaskinen...
Brukar funka att spola under varmvatten med, luften under locket utvidgas så vakuumet släpper lättare. :up:
 
Upptäckte att tvättmaskinen inte bara luktade parfym, den var äcklig också :yuck: Nu har jag gjort rent det så gott som möjligt och kör ett till rengöringsprogram. Känns nästan som att det är mögel? Går det att få bort?

Bild i spoiler.
Mycket är löst ludd som jag tog bort, men det blev som mörka fläckar kvar som inte gick bort när jag skrubbade med svamp.
20231106_102214.jpg
 
Upptäckte att tvättmaskinen inte bara luktade parfym, den var äcklig också :yuck: Nu har jag gjort rent det så gott som möjligt och kör ett till rengöringsprogram. Känns nästan som att det är mögel? Går det att få bort?

Bild i spoiler.
Mycket är löst ludd som jag tog bort, men det blev som mörka fläckar kvar som inte gick bort när jag skrubbade med svamp.
Visa bifogad fil 131379
Ser ut som grus, mögel, tvättmedelsrester och klädrester - men jag gissar att det går bra att få bort med lite rengöringsmedel, svampar och gnuggande.
 
Min nya chef ringde på förmiddagen för att höra hur jag mår och vad planen är framöver. Jag har alltså varit sjukskriven i snart 6 månader.
Det slutade med att vi pratade skit i en halvtimme 😁
Min nya chef är alltså en gammal kollega som lämnade företaget för över 10 år sen :D
 
Kan inte bestämma mig vad jag vill ha på väggarna så har inte köpt en tavla på typ 10 år. Men nu kryper det i hela kroppen av att vårt hus ser ut som ett glas svag Oboy så nu fick jag ett ryck och beställde 9 st tavlor samtidigt. Får se hur det blir 😅
 
La ut två möbler på annons. Billigt, för att bli av med dem snabbt. Förra ägaren hade lämnat dem i lägenheten och vi vill inte ha dem... Kanske la jag ut dem för billigt, för jag blir överöst med meddelanden nu men vill inte ta bort annonsen förrän sakerna är hämtade (ska bli ikväll) :rofl: Ska iaf bli skönt att slippa dem, det kommer ge mer yta för oss att jobba på så att vi kan få ordning hemma.
 
Nintendokonsollerna är inte så dyra men spelen?! Allvarligt, det är ju jättedyrt med nya spel!

Senaste spelet jag köpte kostade typ 800 kr, men jag har spelat 130 timmar och är inte klar så just nu har spelet kostat lite mer än 6 kr per timma jag spelat. (och kommer spela om flera gånger.) Så försöker tänka att det inte känns lika dyrt om jag ska spela det mycket. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 337
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 101
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
24 344

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp