Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varannan vuxen får ekonomisk hjälp av förälder….
Kan väl tycka att det är skillnad på hur. Men det är en hög siffra….


20 000 steg senare så har jag landat i soffan.
Här ska jag sitta tills jag ska gå till sängen.
Eftersom mina föräldrar är döda sen länge så ingår inte jag där iaf
 
Svintrött efter jobbdag, måndagarna är låååånga. 😴
Tacksam att jag gjorde matlåda till mig själv igår som kunde ätas till kvällsmat. Sonens mat går alltid fort att laga men jag orkar inte alltid äta samma dom han gör. (Selektivt ätande, så mycket begränsad meny.)
Smakade gott med ugnsstekt lax, potatismos och kokta grönsaker. :d
 
Gissar att majoriteten är unga vuxna, 18-25 och där stor del står utanför arbetsmarknaden/timvickar/deltidsarbetar.
Får kolla när de lägger upp klippet för jag lyssnade på ett halvt öra men de sa ngt om att det var det msn kunde tro men att det var många i åldern 30-40 och att just det var överraskande.
 
Upptäckte varför det stank parfym om tvättmaskinen. Jag lyckades få ut själva tvättmedelsfacken. Det var massor av gammalt parfymerat tvättmedel kvar. Så, nu håller jag på och försöker rengöra det så att sambon ska kunna andas. Pga sin astma är det inte jätteroligt för honom med parfymer... Kan tycka att det bör ingå i normalt flyttstäd att man gör i ordning tvättmaskinen åtminstone hyfsat...
 
Lång och seg dag idag, började bli bättre och sen kom en frustrerad kompis. Jag är glad hon känner hon kan prata med mig men ibland känns det lite tufft ändå spec då jag verkligen förstår hennes frustration. Jag försöker inte tänka på det(kan ju inte göra nåt ändå) så ska försöka hitta på nåt, se nåt på tvn el nåt. Är en sån där dag då jag inte vet vad jag vill se heller :crazy: men En plats i solen brukar ju alltid funka även om det inte är så intressant efter mängden avsnitt.
 
Blir verkligen en tidig kväll i dag! Helt slut!

Det har inte regnat i alla fall och det är ju bra för både mig och hunden, promenaderna gav med andra ord mer energi än de tog på grund av det.

Har ätit resterna av ugnspannkakan från i går, både till lunch och nu till middag, och om en stund blir det en saffransbulle till efterrätt tänkte jag. Dusch och titta på DNA innan sängen.

Spionen busar med en av sina grisar och låter väääääääääääääääääldigt farlig. :D
 
Har typ blivit av med huden på ena handen tack vare den här gulliga sandpapperstungan:

IMG_0665.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 337
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 101
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
24 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp