Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollat på del av en session av onlinekursen jag går kring Tree of Life. Ur mytologiskt och ekologiskt perspektiv om världsträd i nio olika världstraditioner. Tycker väldigt mycket om den!

Katten hakar på träd-temat och leker med en sådan där pinne som jag alltid glömmer vad de heter men som hon älskar att bita på och leka med. Något särskilt träslag.

Idag är en indisk ljusfestival. Passar bra i novembermörkret! Lite extra värmeljus och brasa har det blivit.

Nu ska vi sova (säger hon 😾 och jag håller med).
 
Hur gör man det? Jag har ju handlat online, för 12 dagar sedan, den har legat på samma plats i kylen tills i går då jag öppnade den. Men jag kan ju inte ta mig dit för att lämna den eller hämta en ny och ska inte handla än på typ 2 veckor.

Får erkänna att jag blev och är fortfarande väldigt besviken för jag köpte sådan kalkonpastej från Argeta och kom hem och öppnade den och insåg att den såg skum ut, det var prickar i. Tog fram mitt förstoringsglas och såg att det var kycklingpastej med paprika! Den var inte god, så jag har alltså precis tuggat mig igenom knäckemackor med kycklingpastej med paprika som inte var god- för att det är onödigt att slänga mat, (och jag som inte alls äter många knäckemackor nu pga min lilla magsäck, så extra sur blev jag :D ) och såg fram emot att äta min ost, nästan längtade liksom. Har dessutom varit sugen på den länge, inte köpt den utan köpt annan eftersom Hemköp inte har den så nu när jag kom i håg passade jag på när jag handlade online på ICA.

Mögliga ostar sätter spår i min ärrade hjärna. :( Det är som att gå tillbaka till början igen, och helt ärligt vet jag inte ens om jag vågar köpa den sorten igen. Eller ens ost?

Det borde finnas information i din orderbekräftelse? Annars hade jag helt enkelt mejlat och bifogat bild.
 
Gör faktiskt lasagne nu.... Hoppas på god! Är hungrig!!!!!

Känns som om vi är MÅNGA som gör lasagne idag. Är det lasagnens dag eller något :D ?!

Det maste helt enkelt vara lasagnen's dag idag:D
Jag har nu gjort tva formar lasagna som ska stallas in i ugnen om ett par timmar, innan sonerna kommer och vi ska ata. Sedan satter jag den ena rakt in i frysen sa vi har god lasagna bara att ata nar jag inte vill laga mat nasta gang.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 362
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp