Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har varit så galet mycket så länge nu. Men idag åkte sambo till DK en v och jag är klar med hästeri för idag. Så nu är det egentid deluxe och ska jag mysa runt hemma med hundarna. Ska laga någon riktigt god mat, ta ett glas bubbel och lyssna på ljudbok under tiden. 😍
Mötte gårdsägaren i stallet och hon sa att om jag känner mig ensam så är det bara att komma och umgås med dem. Gulligt! Men just nu behöver och vill jag ha egentid.
 
Och precis nu kom jag ihåg det jag förträngt hela helgen. Jag fick hem nya regntäcken till vovvarna i fredags, men dom måste ju provas och ställas in innan imorgon då det ska snöa hela dagen!
Dom bor i hundgård medans vi jobbar och ingen av dom är intresserad av att ligga i det mysiga hundhuset dom har - dom är alldeles för nyfikna på omvärlden för det :cautious:
I fredags när det regnade hela dagen så kom jag hem till dränkta "råttor" :meh:
P.s jag köpte på rea och den enda färg som fanns i deras storlek var tadaaa - ROSA :rofl:
TUR att vi bor på landet :angel::D
 
Äsch. Fick en mail från apotea att de var rabatt på singles day. Hoppade över för att klicka hem mina katt kalendrar och det var bara på utvalda produkter från Maybelline, aco och liknande. Skräp och skandal. Jag är en ccl och de borde därför räknat ut vad som är attraktivt för oss ccl.
 
Jag känner lätt igen den känslan... :angel:
Den är rätt dryg :D Man har så många planer och sedan...

Men kanske jag orkar göra lasagne ändå. jag får fundera. behöver ju använda mina zucchini och paprika osv, tror jag har allt hemma också. Och ugnen är ju varm.

Kanske.
 
Jag tanker gora lasagna med bolognese sas i dag innan sonerna och barnbarnen kommer, men jag har ocksa hittat "cured" saltat gris kott, fast det var mest fett men ska prata med slaktaren om de kan antingen ge mig det styckade innan det ar rokt, eller "cure" det med saltlosning at mig. Sedan blir det artsoppa!
 
Kommit hem från föräldrarna. Tycker det är skönt att bara sitta i bilen en stund. Far blev glad för en liten porslinsfågel jag köpt så det var kul! Fick också några triss utan vinst och så fikade vi. Ja, och åt smörgåstårta 😁

Nu in och laga lite mat och fixa lite. Hade behövt minst en helgdag till för städning men man kan inte få allt 🤷‍♀️
 
Det slutade regna och jag hann ut på en kustpromenad!

Blev dock en kort en - vägarna här är smala och slingriga med typ noll sikt; och det hade jag noll lust att köra i mörkret, så jag skyndade mig så att jag var hemma innan det blev mörkt - inser nu när jag är hemma att jag nog hade en extra 20 minuter - ajsen!
20231112_154400.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 363
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
514
· Visningar
26 062
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp