Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på datumet och att den var oöppnad så tycker jag definitivt att du ska reklamera den!
Hur gör man det? Jag har ju handlat online, för 12 dagar sedan, den har legat på samma plats i kylen tills i går då jag öppnade den. Men jag kan ju inte ta mig dit för att lämna den eller hämta en ny och ska inte handla än på typ 2 veckor.

Får erkänna att jag blev och är fortfarande väldigt besviken för jag köpte sådan kalkonpastej från Argeta och kom hem och öppnade den och insåg att den såg skum ut, det var prickar i. Tog fram mitt förstoringsglas och såg att det var kycklingpastej med paprika! Den var inte god, så jag har alltså precis tuggat mig igenom knäckemackor med kycklingpastej med paprika som inte var god- för att det är onödigt att slänga mat, (och jag som inte alls äter många knäckemackor nu pga min lilla magsäck, så extra sur blev jag :D ) och såg fram emot att äta min ost, nästan längtade liksom. Har dessutom varit sugen på den länge, inte köpt den utan köpt annan eftersom Hemköp inte har den så nu när jag kom i håg passade jag på när jag handlade online på ICA.

Mögliga ostar sätter spår i min ärrade hjärna. :( Det är som att gå tillbaka till början igen, och helt ärligt vet jag inte ens om jag vågar köpa den sorten igen. Eller ens ost?
 
Hela dagen igår och så även idag vräker det ner snö :meh: Väldigt fint men det kan ju sluta någon gång, räcker med sisådär 2-3 dm... men det är iaf plogat nu så jag ska ge mig iväg till närbutiken för att köpa lite småsaker.
 
Jag har beställt plisségardiner från IKEA så jag hoppas de blir bra till mina fönster. Valde vita så ljus kommer in nu på vintern men insyn ändå finns, och så kan jag hänga upp mina julgardiner snart ju :D Köpte även två par andra gardiner som ser ok ut, ljusa så ljus kommer in men insynsskyddar, samt en girlang av eukalyptus. Tänkte sätta fast den på en pinne en valp jag hade hittade i skogen, har sparat pinnen sedan hon dog, tänkte sätta en ljusslinga och någon fin dekoration också i den och hänga upp den i krokarna i balkongtaket här utanför. Kom på att det hade varit passande att beställa jutesnöre när jag ändå höll på.... men det gjorde jag ju inte så klart. Jag har ett rosa garn, passar inte riktigt ;) Jag är så smart! *ironi*

Ringde mamma för att gratta på Fars dag, har man ingen pappa får mamma dubbelt grattis tänkte jag, men hon är visst på vift och svarar inte. Hon är som jag, vi har inte med oss mobilen överallt! :D
 
Har tränat, matat kycklingar och storstädat (är dock inte klar) i tvättstugan. Ligger nu och tar ett varmt bad 😁
IMG20231112134024.jpg


Jag hade tänkt städa hönshuset idag också, men det får nog vänta en vecka 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 363
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
26 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp