Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första försöket att somna i sängen slutade i katastrof med panik och tårar och att jag kastar mig ur den för att komma därifrån. Nu prova ett annat angreppssätt. Kom igen mina 20 mg Zyprexa och min Zopiklon Pilum, work with me. Ni vet vad ni ska göra. :cry:
 
En av mina elever har den mest fantastiska host prydnaden pa dorren. Jag tror jag maste kopa samma sjalv!

IMG_4397 2.JPG
 
Förberett frukosten till i morgon. Blir en lång dag med möten på annan arbetsort, stall och spinning planerat.
I dag hann vi med en uteritt i dagsljuset och sen for jag till träningen där det blev kombinerat styrke- och konditionspass :) Sambon lagade middag efter ett nytt recept som var mycket gott :up:
 
Har flyttat ett kassaskåp. Det var varken enkelt eller lätt. :p
Arbetskollegorna fattade inte hur jag lyckades men är man hästtjej, har gener från min tjurskalliga farfar och har lite olika medel att tillta kan man faktiskt flytta kassaskåp bara man tänker lite :angel:
Jag flyttade en hög bokhylla en gång genom att välta den och liksom "rulla" den till det andra rummet. Ett av hyllplanen satt fast monterat, annars hade det inte gått för då hade den antagligen blivit skev och knäckts.
 
Både jag och katten somnade innan och sov nästan 1,5h. Det behövdes antagligen. Nu ligger jag i sängen igen men är naturligtvis inte trött. Känner mig typ såhär :turd: :turd: och hoppas att detta ska vända snart. Fattar inte vad som utlöst detta.

Har ingen katt här just nu men eftersom han är sällskapssjuk (som i att vilja vara nära/i samma rum) så antar jag att han kommer tassandes inom 5 min efter att pappa gått och lagt sig :)
 
När det är blött och lite eländigt överallt- då börjar grusvägen äntligen bli sådär härlig att rida och köra på och omgivningen vid stallet är ju så härligt fin oavsett årstid 😍. Idag när jag körde pållan i eftermiddags var det ju så regndisigt att reflexer åkte på och den lilla galoppen i kohagen där hästen taggad drog på lite med rockarden fick jag känslan av att köra maraton hihi, härlig körtur 😍.
Höstgryta kändes passande till middag denna dag och efter att ha sett Solsidan och nattat kaninerna så sover sambon med ungkatten i fotänden och honkatten I sin kattbädd 🥰, sovtajm var det! 🥱😴
 
Har pratat med min syster i telefon en stund.
Lyssnar nu på Änglahund innan det är dags att kravla ner i bingen igen. Min dotter frågade om jag ville ha den låten på min begravning fortfarande. Tja, ja, det har inte förändrats sedan jag var väldigt ung, men å andra sidan har jag inte planerat att dö ännu (och inte har jag tänkt på låten på evigheter och år) så blev förvånad över frågan. Hon sa att i alla fall en av låtarna som ska spelas på begravningen ska vara en av Michael Jackson. Jaså, är det var man tänker på när man är 16, att mamma ska dö. ;)

En ny dag i morgon. Ser fram emot att jobba igen, tycker att det är kul. Hoppas dock på att inte försova mig, det stressar så på morgonen. Och frukost är ju bra att hinna med också!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 607
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 186
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp