Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morr vad tjurig braskamin skulle vara att tända då; tur det finns lite pappkassar att tända med när tändkuberna tydligen inte hjälpte, men nu så! Lika irriterande som den hjärndöde idioten som körde förbi i hundra knyck utanför precis, uppskattar de som är normala och kör som de ska, tacksamt!😊.
Nu tog sig brasan och härligt nog skiner sooolen! 😃
 
Megara avlämpad hos vet. Ville egentligen vara kvar tills hon var färdig men fick instruktioner att komma tillbaka vid fyra. Att vänta fem timmar där så kommer jag bli galen. Men hela jag vill bara gå tillbaka dit och kanske få dem att ta Megara i förtur.

Kunde inte sova i natt så är mer död än levande. Mitt älskade lilla bruna gos.
 
Dottern pekade och sa ”Bruce!” 😆

IMG_1768.jpeg
 
I dag nar jag kom hem hade en stor gren fran parontradet gatt av och lag pa grasmattan med ett par hundra paron utspridda runt omkring. Enda orsaken att jag upptackte det var att Tate studsade upp och ner och sag sa ambivalent ut ... han hade svart att valja vilket paron han skulle ta. :p

Sa ... Han fick inte nagot paron alls just da och jag har kokat sylt i dag. Tva jatte kastruller med sylt. Jag har fortfarande ungefar halfte kvar av paronen. Det varsta ar att det finns atmonstone 10 ganger sa manga paron i tradet ... Det har tar en ande med forskrackelse. 🙄

I morgon maste jag kopa nya lock till syltburkarna och grava fram allt jag har som man kan forvara sylt i sa jag kan gora klart resten. Sa har ser det ut fortfarande. 🙄 De basta paronen ar antingen sylt eller ligger i kastrullen for att bli sylt ... Jag bavar for nar nasta gren ger med sig. :eek:

Visa bifogad fil 130577

Mamma och pappa har också många päron i år. Bifogar ett recept som du kanske gillar.
De har gjort päronkaka, flera sorters marmelad, ätit med after eight och glass osv.
 
I dag nar jag kom hem hade en stor gren fran parontradet gatt av och lag pa grasmattan med ett par hundra paron utspridda runt omkring. Enda orsaken att jag upptackte det var att Tate studsade upp och ner och sag sa ambivalent ut ... han hade svart att valja vilket paron han skulle ta. :p

Sa ... Han fick inte nagot paron alls just da och jag har kokat sylt i dag. Tva jatte kastruller med sylt. Jag har fortfarande ungefar halfte kvar av paronen. Det varsta ar att det finns atmonstone 10 ganger sa manga paron i tradet ... Det har tar en ande med forskrackelse. 🙄

I morgon maste jag kopa nya lock till syltburkarna och grava fram allt jag har som man kan forvara sylt i sa jag kan gora klart resten. Sa har ser det ut fortfarande. 🙄 De basta paronen ar antingen sylt eller ligger i kastrullen for att bli sylt ... Jag bavar for nar nasta gren ger med sig. :eek:

Visa bifogad fil 130577

Mamma och pappa har också många päron i år. Bifogar ett recept som du kanske gillar.
De har gjort päronkaka, kräm, flera sorters marmelad, ätit med after eight och glass osv.

Screenshot_20231024_114309_Gallery.jpg
 
Hade svårt att somna inatt så jag var uppe och tittade vad jag hade i badrumsskåpet. En karta med migräntabletter som troligen syrran glömt, en annan karta som jag tror är mammas och en karta från när vi var i Egypten för många år sedan och jag fick gå till apoteket för att köpa medicin till mamma som blev magsjuk.

Jag googlade allt innan jag till sist tog en halv tablett av vad jag tror var den egyptiska kartan och jag har varit däckad till lunch idag! 😳 Tvingade mig upp och har ätit lunch. Katterna och hundarna har naturligtvis fått mat och de senare varit ute ett par gånger, men nu ska jag nog ta och klä på mig och gå ut på en promenad med vov. Tar hand om hästarna efter hundpromenaden, jag måste röra lite på mig.
 
Jag trodde att jag var i störiga saker-tråden och tyckte att det var väldigt många inlägg som inte var… eh… störiga? Men jag hade tydligen redan läst klart störiga saker-tråden och gått över hit utan att ha något minne av det. Känner att det får sätta nivån för den här dagen :sorry:

Katterna verkar också vara trötta idag så jag tror att jag ska ta med mig dem upp och vila en stund :sleep:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 610
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 187
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 894
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp