Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är inne på en något oseriös sida och är inte jätteimponerad över deras generösa garanti på deras värmehandskar 😂
Screenshot_2023-10-24-19-00-26-84_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
 
Megara är hemma!!! Tydligen var hon väldigt påverkad av Gabepentinen så allt gick galant. Hon hade parodontit så några tänder låg väldigt nära och vet fick ta bort två. Hon har dessutom bettfel. Tyvärr går ingenting på försäkringen så det kostade en inte så liten förmögenhet att lösa ut henne.

Tack och lov hade hon inte TR och enligt vet inte haft ont. Hon väger 3.5 och det är 'inte smalt' som han uttryckte men helt ok, hon ska inte gå upp mer och går hon ner ett eller två hekto är det ingen katastrof. Alla blodvärden var fina och de två som avvek var ingenting att oroa sig över (för det kommer jag naturligtvis inte att göra :rolleyes:).

Så fort jag fick ett mail om att jag skulle köpa metacam, eg hon var klar, sprang jag från jobbet till närmsta apotek och sedan direkt till kliniken och var där kvart över två :D De som jobbade där sa att matte var lite tidig. Så jag fick vänta några timmar tills jag fick hämta henne halv fyra istället för fyra. Hon är fortfarande vinglig bak och sover djupt på sin kattsäng på skrivbordet, som hon hoppade upp på innan jag hann lyfta henne. Megara verkar må bra och inte särskilt traumatiserad. Hennes människa är dock helt utmattad och har gråtit både en och två gånger.

Kan inte släppa katastroftänket ännu. Min älskade bruna boll med ett vitt bandage om ena benet. Antar att det var där de tog blodprov :heart

Visa bifogad fil 130599
Skönt att höra 😻
 
Utslagen efter tuff dag på jobbet. Känner mig ensam. Hade velat hitta på något i helgen som kommer för att ha något att se fram emot, men har ingen att hänga med.. Nästa helg igen ska jag till jkp och hälsa på en vän och gå på tävlingarna på Elmia dock, så får i annat fall peppa mer i förväg för det 🙃
 
Är lite förvirrad av den här "förkylningen". Stundtals har jag nästan inget halsont, stundtals jätteont.
Blev plötsligt jättesnorig någon gång mitt på dagen, men nu är jag noll snorig. Dock känner jag av bihålorna.
Febern verkar ha försvunnit men ledvärken går lite i vågor, och i bland är den så illa att jag måste ligga ner annars känns det som jag ska sprängas.
:confused:

Sitter i valet och kvalet kring om jag ska vara hemma i morgon eller inte. Nu ska jag äta havregrynsgröt med banan och nutella.
 
Är lite förvirrad av den här "förkylningen". Stundtals har jag nästan inget halsont, stundtals jätteont.
Blev plötsligt jättesnorig någon gång mitt på dagen, men nu är jag noll snorig. Dock känner jag av bihålorna.
Febern verkar ha försvunnit men ledvärken går lite i vågor, och i bland är den så illa att jag måste ligga ner annars känns det som jag ska sprängas.
:confused:

Sitter i valet och kvalet kring om jag ska vara hemma i morgon eller inte. Nu ska jag äta havregrynsgröt med banan och nutella.

Stanna hem tills du känner dig frisk. Covid?
 
Åh, blä... :( Mina föräldrars hund (6 år) började halta på ett framben. Verkade vara något med en tå. Jättepigg och matglad och precis som vanligt. Röntgen av tån visar något som ev kan vara cancer... :( Snacka om chock. Så det blir biopsi så fort som möjligt... Och vi som tippade på att hon bara hade fastnat någonstans och dragit till en tå, eller liknande...
 
Om man ska se något negativt med dagens resultat (förutom min plånbok) så är det att Megaras humör och tuggande inte beror på TR utan är henne. Många katter blir ju mildare och gladare när tänderna inte gör ont längre och de tuggar och bits inte så mycket längre.

Uppenbarligen är Megara, tja, Megara och jag kan inte vänta mig någon förändring och förvänta mig mindre tuggande och ätande på mig, kablar och möbler 😺
 
Mamma och pappa har också många päron i år. Bifogar ett recept som du kanske gillar.
De har gjort päronkaka, kräm, flera sorters marmelad, ätit med after eight och glass osv.

Visa bifogad fil 130586

TACK!!! Mitt sista lakrits pulver gick at, men det var det vart ... sa himla gott! Nu galler det bara att hitta nytt lakritspulver. Jag hittade ett som skickas nu och ar framme senast i morgon, men kanske i kvall :confused: och jag hoppas att det ar bra. 🙏

Det finns fortfarande en hel del paron i koket ... och det finns mycket, mycket fler paron i tradet och jag VILL HA mycket, mycket mer lakrits paron marmelad.:d
 
Senast ändrad:
Nu är katten fit for fight. Hon stod och skrek mig i ansiktet att hon ville ha mat! Var uppe på diskbänken och slickade på skeden jag lagt upp maten med. Stod på bakbenen när jag kom med Sheba påsen 😺

Förhoppningsvis så kräks hon inte efter att ha slängt i sig middag. Jag skulle ge henne metacam imorgon om hon inte äter, inte har någon aptit, dreglar etc. Men nu tvekar jag om det behövs :D
 
Åh, blä... :( Mina föräldrars hund (6 år) började halta på ett framben. Verkade vara något med en tå. Jättepigg och matglad och precis som vanligt. Röntgen av tån visar något som ev kan vara cancer... :( Snacka om chock. Så det blir biopsi så fort som möjligt... Och vi som tippade på att hon bara hade fastnat någonstans och dragit till en tå, eller liknande...

Vad ar det for ras?
 
Har stört mig lite på röklukt i köket i kväll. Undrar om någon granne röker under sin fläkt? Kan det gå igenom ventilationen till min lägenhet ens?

Har fått mail om att två böcker är på väg till mig, Mats Lundgrens senaste och för att slippa frakten köpte jag en annan ur en serie jag inte läst (lyssnat på) tidigare, men har faktiskt börjat lyssna på den. Utspelar sig i Australien, jag är ju såld på Australien totalt så det är ju böcker för mig.

Pratade med psykolog på vc i dag, ett bedömningssamtal tydligen, om huruvida jag ska sättas upp för bedömningssamtal om traumaterapi. Beslutades att jag sätts på väntelista för ett sådant samtal, lång väntetid dock. Det var rätt intressant att höra henne förklara lite hur de arbetar här, jag vet ju hur man arbetar på vc i Skåne, men här verkar man inte arbeta på samma vis, intressant.

Jobbet fungerade bra i dag, inga missöden heller, men fick ett konstigt svar från IT angående hur man förstorar aktivitetsfältet och ikonerna på min dator. Jag fattar verkligen inte och känner mest hopplöshet inför det. Ibland när man pratar med IT är det som att prata med en vägg... Så, i veckan får jag väl samla energi till att ta tag i det igen så att det löser sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 611
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 189
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp