Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är lite förvirrad av den här "förkylningen". Stundtals har jag nästan inget halsont, stundtals jätteont.
Blev plötsligt jättesnorig någon gång mitt på dagen, men nu är jag noll snorig. Dock känner jag av bihålorna.
Febern verkar ha försvunnit men ledvärken går lite i vågor, och i bland är den så illa att jag måste ligga ner annars känns det som jag ska sprängas.
:confused:

Sitter i valet och kvalet kring om jag ska vara hemma i morgon eller inte. Nu ska jag äta havregrynsgröt med banan och nutella.

Givetvis behöver du det ❤
 
Reagerade på att glass var sjukt dyrt i Finland. Nu kollade jag upp hur dyrt det faktiskt var. Översatt till svenska kronor så kostade en normal Ben & Jerry-glass 91kr! :eek: Helt vansinnigt dyrt. En del frukt var istället billigare än i Sverige. Chokladen kostade ungefär detsamma. Bröd var väldigt varierande i pris, det som stack ut där var mest hur otroligt mycket gott bröd det finns i Finland jämfört med här.

Helt slut efter resan. Längtar dock redan tillbaka.
 
@Red_Chili Skulle kunna åka över för deras youghurt. Dom har riktig bananyoughurt som inte finns i Sverige (bara den med vanilj i som är ok) :cry:

Kul! 😃
Skulle också vilja tillbaka till Finland någon gång.
 
Har stört mig lite på röklukt i köket i kväll. Undrar om någon granne röker under sin fläkt? Kan det gå igenom ventilationen till min lägenhet ens?
Jag är inte någon expert på ventilationssystem. Men ja, det verkar den kunna. Tyvärr.

Grannen under oss börjar röka inomhus så fort det blir lite kallare ute (resterande av året antar jag att han gör det på balkongen). Det luktar :yuck:

Tack och lov luktar det oftast inte rök i köket, utan bara badrummet. Så det går att stänga dörren. Men vi kan i perioder inte ens ha handdukar inne i badrummet eftersom de drar åt sig röklukten.
Min bror kom hem en gång och frågade förvånat mamma om hon börjat röka. Nope, bara grannen under som rökt inne i hans lägenhet 🙄
 
@Red_Chili Skulle kunna åka över för deras youghurt. Dom har riktig bananyoughurt som inte finns i Sverige (bara den med vanilj i som är ok) :cry:

Kul! 😃
Skulle också vilja tillbaka till Finland någon gång.
Den testade jag inte, jag är för feg för yoghurt med smak... Men ja, mycket gott har de! Ska försöka hitta så mycket som möjligt här som är i samma stil som det jag åt där. Hoppas på att stanna längre nästa gång, vilket troligen blir nästa sommar.
 
Megara! Du har ont i munnen, två tänder dragna och du är medtagen. Veterinären sa att du ska ta det lugnt. Ligga nedbäddad varmt och mysigt och bli uppassad. Inte hoppa upp och ner på möbler och skrivbord. Inte stjäla min middag. Inte gräva fram lammben från slasken och gnaga på dem.

Du ska inte äta på hdmi kablar och jaga efter en vante (jag har köpt henne oändliga mängder leksaker och det enda hon leker med är en gammal vante). Eller klättra som en tok för att få tag på Dreamies jag har gömt i klädskåpet.

Det vore bra om veterinären förklarat hur saker ska vara vid hemgång även för Megara 😸
 
Paron lakrits marmeladen jag fick recept pa av @LadyCovergirl blev fantastiskt gott. Jag bestallde hem mer lakritspulver och da jag var altfor otalig att vanta tills i morgon (Jag har paron overallt. Forsta alla som ramlade ner nar grenen brots av och sedan har 3-4 paron ramlat ner varje gang jag gar ut. Det ar 15-20 paron om dagen. :arghh:)

Senare insag jag att lakrits pulvret skickas till barnbarnen da deras address var den sista jag anvant. Nu far jag vanta till Torsdag pa pulverelandet ... och Sonen bara skrattar :cautious: Men vanta bara ...:devil:

I morgon behover jag handla ... lite burkar jag kan frysa paron jox i och vad annat jag kan komma pa att krydda paron med. Har nagon forslag?
 
Inte jag heller enligt tester men man vet väl aldrig 🫣
Nej såklart så vet man ju inte men jag hade inte ett enda symptom under tiden det räknades som pandemi och det var restriktioner.
Nu vet jag ju inte för jag har inte testat. Vi får och ska jobba så länge vi vill/orkar.
Jag har inte haft feber sen 2004.
 
Paron lakrits marmeladen jag fick recept pa av @LadyCovergirl blev fantastiskt gott. Jag bestallde hem mer lakritspulver och da jag var altfor otalig att vanta tills i morgon (Jag har paron overallt. Forsta alla som ramlade ner nar grenen brots av och sedan har 3-4 paron ramlat ner varje gang jag gar ut. Det ar 15-20 paron om dagen. :arghh:)

Senare insag jag att lakrits pulvret skickas till barnbarnen da deras address var den sista jag anvant. Nu far jag vanta till Torsdag pa pulverelandet ... och Sonen bara skrattar :cautious: Men vanta bara ...:devil:

I morgon behover jag handla ... lite burkar jag kan frysa paron jox i och vad annat jag kan komma pa att krydda paron med. Har nagon forslag?

Jag gör päronmarmelad med ingefära, den är galet god till grönmögelostar men funkar till alla sorters ostar :d
 
Nej såklart så vet man ju inte men jag hade inte ett enda symptom under tiden det räknades som pandemi och det var restriktioner.
Nu vet jag ju inte för jag har inte testat. Vi får och ska jobba så länge vi vill/orkar.
Jag har inte haft feber sen 2004.

Menar jag trooor inte då jag aldrig fått utslag på test men med tex sambo som åkte på skiten undrar man ju lite 😅. Wow vad länge du klarat dig! :)
 
Paron lakrits marmeladen jag fick recept pa av @LadyCovergirl blev fantastiskt gott. Jag bestallde hem mer lakritspulver och da jag var altfor otalig att vanta tills i morgon (Jag har paron overallt. Forsta alla som ramlade ner nar grenen brots av och sedan har 3-4 paron ramlat ner varje gang jag gar ut. Det ar 15-20 paron om dagen. :arghh:)

Senare insag jag att lakrits pulvret skickas till barnbarnen da deras address var den sista jag anvant. Nu far jag vanta till Torsdag pa pulverelandet ... och Sonen bara skrattar :cautious: Men vanta bara ...:devil:

I morgon behover jag handla ... lite burkar jag kan frysa paron jox i och vad annat jag kan komma pa att krydda paron med. Har nagon forslag?
Ni har ingen turkiskpeppar godis typ att köpa? Det brukar jag mortla obs inte mixa...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 611
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 189
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp