Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kompis har en sambo som är psykolog och hon tänker så mycket på sina patienter att hon pratar med dom i sömnen.

Det verkar vara ett rätt... upptagande arbete (upptagande? Säkert ett ord..) O_o

Men jag tänker... lägger de upp en plan? Typ idag har jag tagit de här anteckningarna, dags att föra in dem i datorn. Hmm, vad kan den här personen behöva till nästa gång, vilka ämnen verkar viktiga, vilka uppgifter kan hen få att ta med sig hem?
Eller hur funkar det egentligen. Nyfiken i en strut :D
 
Paron lakrits marmeladen jag fick recept pa av @LadyCovergirl blev fantastiskt gott. Jag bestallde hem mer lakritspulver och da jag var altfor otalig att vanta tills i morgon (Jag har paron overallt. Forsta alla som ramlade ner nar grenen brots av och sedan har 3-4 paron ramlat ner varje gang jag gar ut. Det ar 15-20 paron om dagen. :arghh:)

Senare insag jag att lakrits pulvret skickas till barnbarnen da deras address var den sista jag anvant. Nu far jag vanta till Torsdag pa pulverelandet ... och Sonen bara skrattar :cautious: Men vanta bara ...:devil:

I morgon behover jag handla ... lite burkar jag kan frysa paron jox i och vad annat jag kan komma pa att krydda paron med. Har nagon forslag?

Tror att mamma och pappa gjorde marmelad med saffran i, blev gott :)
 
Det verkar vara ett rätt... upptagande arbete (upptagande? Säkert ett ord..) O_o

Men jag tänker... lägger de upp en plan? Typ idag har jag tagit de här anteckningarna, dags att föra in dem i datorn. Hmm, vad kan den här personen behöva till nästa gång, vilka ämnen verkar viktiga, vilka uppgifter kan hen få att ta med sig hem?
Eller hur funkar det egentligen. Nyfiken i en strut :D
Som jag förstår min psykolog så har hon ett arbetssätt, en modell, en strukturerad plan om hur hon ska jobba. Sen läser hon av områden som är svaga punkter o utifrån det, modellen o erfarenhet så guidar hon vidare.
Sen kommer man till en punkt när man som patient är färdigbehandlad. 😊
 
Sitter i soffan. Har tagit ett bad och känner mig nu väldigt ren och fräsch.
Skulle behöva packa mer, och laga något att äta till lunch så att jag kan ta fryspizza till middag. Kom nu på att det blir sen middag idag då vi ska handla efter jobbet... Ehm. Behöver nog ett litet mellanmål också. Önskar att det fanns något i stil med torrfoder till hundar som vi människor kunde äta och faktiskt må bra av. Inte diverse "måltidsersättningar" med läskiga innehållsförteckningar, utan enkel, bra och snabb mat som hade ett ordentligt innehåll. Matlådor kanske det kallas, men några sådana har jag inte gjort i ordning heller. Ja jösses...
 
Väntar på att exet ska höra av sig att han fått tillgång till bil. Så han kan komma och hämta upp mig så vi kan hämta min bil som varit inpå service nu på morgonen. Lämnade den där igår kväll så jag kunde ta sovmorgon. :D

Sålänge ska jag nog gå ut och plocka iordning det sista inför vintern på uteplatsen. Snöade inatt/på morgonen. Så är skönt och ha det gjort. Endel växter ska iväg på vinterfövaring hos nämda ex så ska åka förbi där och lämna senare också.😅
 
På jobbet. Startade hemifrån idag iom att jag väntade på leverans för påsar.

Lite sovmorgon. Tände ui brasan, tog en promenad med hundarna ganska kort men tillräckligt så de hann rusa av sig. Tände i kökskaminen. Jobbade lite. Tappade fokus så gjorde iordning halloween pumpan. Blev supernöjd. Sen kom leveransen vi bar in det. (20 kartonger)

Åkte och lämnade hundarna hos svärmor och nu gör jag påsbytet på jobbet. Ska ta lite lunch med kollegorna men jobbar nog inte hela dagen.

pumpa2023.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 612
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 190
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp