Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på hur psykologer arbetar mellan samtalen. Antar att de inte bara antecknar lite medan man är där och sen är man bortglömd till nästa gång, då blocket åker fram för lite fler anteckningar? 😅

Och så hostar jag. Hostar hostar hostar.

Är inte psykolog men har ett snarlikt arbetssätt: läsa igenom föregående journalanteckningar och planera besöket, träffa patienten, sammanfatta och analysera besöket i journal, och börja om inför nästa patient. Utöver det så tillkommer det ofta behov av att läsa på/konsultera kollega, samverkan med andra vårdgivare/anhöriga/kontaktpersoner runt patienten, skicka/besvara remisser, m.m.

Och ja, jag glömmer frekvent bort patienter mellan besök. Det är därför vi skriver journal! ;)
 
Suckar lite.
skadedjursföretaget var här. Höll föreläsningar om möss och råttor. Rekommenderade mig att täppa till alla ställen där de kunde ta sig in. (i ett timmerhus med torpargrund, från 1800-talet...)
Verkade inte tro att jag hade råttor eftersom hon bara hittade musbajs. Kanske för att råttorna inte kommit in än och jag städat sedan tidigare säsong.....
Samt utrustade mig med ett gäng fällor i olika storlekar. Inget gift.

Jodå. Jag har gott om fällor sedan tidigare. Jag har haft råttor springande runt fötterna. Slagit ihjäl råttor som fastnat i slagfällorna. Inget roligt jobb.

Uppmanade mig att ringa om det inte hjälpte.
Känns lite hopplöst. Fällor har jag själv, och allt det hon föreläste om vet jag redan. Så varför kom hon hit?
 
Suckar lite.
skadedjursföretaget var här. Höll föreläsningar om möss och råttor. Rekommenderade mig att täppa till alla ställen där de kunde ta sig in. (i ett timmerhus med torpargrund, från 1800-talet...)
Verkade inte tro att jag hade råttor eftersom hon bara hittade musbajs. Kanske för att råttorna inte kommit in än och jag städat sedan tidigare säsong.....
Samt utrustade mig med ett gäng fällor i olika storlekar. Inget gift.

Jodå. Jag har gott om fällor sedan tidigare. Jag har haft råttor springande runt fötterna. Slagit ihjäl råttor som fastnat i slagfällorna. Inget roligt jobb.

Uppmanade mig att ringa om det inte hjälpte.
Känns lite hopplöst. Fällor har jag själv, och allt det hon föreläste om vet jag redan. Så varför kom hon hit?
Hon var ny/ung/ambitiös :angel:
 
Suckar lite.
skadedjursföretaget var här. Höll föreläsningar om möss och råttor. Rekommenderade mig att täppa till alla ställen där de kunde ta sig in. (i ett timmerhus med torpargrund, från 1800-talet...)
Verkade inte tro att jag hade råttor eftersom hon bara hittade musbajs. Kanske för att råttorna inte kommit in än och jag städat sedan tidigare säsong.....
Samt utrustade mig med ett gäng fällor i olika storlekar. Inget gift.

Jodå. Jag har gott om fällor sedan tidigare. Jag har haft råttor springande runt fötterna. Slagit ihjäl råttor som fastnat i slagfällorna. Inget roligt jobb.

Uppmanade mig att ringa om det inte hjälpte.
Känns lite hopplöst. Fällor har jag själv, och allt det hon föreläste om vet jag redan. Så varför kom hon hit?
Någonting som faktiskt är väldigt effektivt iaf på mindre gnagare, är att klippa enris och sticka in mellan panelbrädor och andra hål de kan krypa in i med taggarna utåt. Enris sticks rätt bra, barren sitter inte i par, är korta och hårda. Finns inget för små tassar att greppa eller att bita fast i för att dra loss utan gör ont.
 
Jag är inte någon expert på ventilationssystem. Men ja, det verkar den kunna. Tyvärr.

Grannen under oss börjar röka inomhus så fort det blir lite kallare ute (resterande av året antar jag att han gör det på balkongen). Det luktar :yuck:

Tack och lov luktar det oftast inte rök i köket, utan bara badrummet. Så det går att stänga dörren. Men vi kan i perioder inte ens ha handdukar inne i badrummet eftersom de drar åt sig röklukten.
Min bror kom hem en gång och frågade förvånat mamma om hon börjat röka. Nope, bara grannen under som rökt inne i hans lägenhet 🙄
Men fy vad äckligt! :( Tycker verkligen att röklukt både är äckligt och jobbigt för luftrören. trist att vissa personer inte kan förpesta luften bara för sig själv utan måste dra in andra i sitt skit. :(
 
Men fy vad äckligt! :( Tycker verkligen att röklukt både är äckligt och jobbigt för luftrören. trist att vissa personer inte kan förpesta luften bara för sig själv utan måste dra in andra i sitt skit. :(
Problemet om folk står och röker under fläkten och det går in i andra lägenheter är dels att fläktsystemet är undermåligt men även att de som röker antagligen inte ens vet om att det drar in hos grannarna.
 
Är inte psykolog men har ett snarlikt arbetssätt: läsa igenom föregående journalanteckningar och planera besöket, träffa patienten, sammanfatta och analysera besöket i journal, och börja om inför nästa patient. Utöver det så tillkommer det ofta behov av att läsa på/konsultera kollega, samverkan med andra vårdgivare/anhöriga/kontaktpersoner runt patienten, skicka/besvara remisser, m.m.

Och ja, jag glömmer frekvent bort patienter mellan besök. Det är därför vi skriver journal! ;)
Tusen tack för svar!

Blev jättenyfiken, och ja, såklart för att jag ska på mitt andra besök idag haha. Men hade nog inte riktigt vågat fråga på plats :D
 
Problemet om folk står och röker under fläkten och det går in i andra lägenheter är dels att fläktsystemet är undermåligt men även att de som röker antagligen inte ens vet om att det drar in hos grannarna.
Vette fasen om de bryr sig om de visste? De sitter ju på balkongen och röker utan att bry sig om att det går ner till andra grannar och de går emot reglerna och röker utanför dörren på loftgången så att andra också drabbas. De kanske inte är så nogräknade? De slänger fimpar på marken nedanför loftgången, och slängde både fimpar och rakblad i grannens under i babypoolen de hade där.

Hoppas det inte är återkommande i alla fall.
 
Varit hos läkaren, nu är jag hemma en stund igen innan jag ska tillbaka till samma mottagning för att träffa psykologen. Inte så välsynkat idag..
 
Vette fasen om de bryr sig om de visste? De sitter ju på balkongen och röker utan att bry sig om att det går ner till andra grannar och de går emot reglerna och röker utanför dörren på loftgången så att andra också drabbas. De kanske inte är så nogräknade? De slänger fimpar på marken nedanför loftgången, och slängde både fimpar och rakblad i grannens under i babypoolen de hade där.

Hoppas det inte är återkommande i alla fall.
Tycker sånt ska anmälas till hyresvärden.

När jag bodde tillfälligt i Vasastans i Stockholm pga renovering så hade vi några ryssar(?) som bodde ovanför oss och de drog igång stereon på hög volym kl 07 på helgerna och öppen balkongdörr. Exet blev förbannad och vrålade åt dem att dra ner volymen. Efter det började de slänga in brinnande fimpar och skräp på vår balkong och vi anmälde det till värden. Sen var det knäpptyst och inte ens ett kolapapper mer kom därifrån. Istället satt de ofta ute på någon parksoffa och söp när vi var ute med hundarna, men inte ett ord blev sagt till oss.
 
Tycker sånt ska anmälas till hyresvärden.

När jag bodde tillfälligt i Vasastans i Stockholm pga renovering så hade vi några ryssar(?) som bodde ovanför oss och de drog igång stereon på hög volym kl 07 på helgerna och öppen balkongdörr. Exet blev förbannad och vrålade åt dem att dra ner volymen. Efter det började de slänga in brinnande fimpar och skräp på vår balkong och vi anmälde det till värden. Sen var det knäpptyst och inte ens ett kolapapper mer kom därifrån. Istället satt de ofta ute på någon parksoffa och söp när vi var ute med hundarna, men inte ett ord blev sagt till oss.
Det har de som blev värst utsatta (barnpoolsgrannarna) gjort massor av gånger, men inte mycket har hänt under den tiden de bodde här. Det slutade med att barnpoolsgrannarna flyttade till en annan lägenhet här i området, för att få lugn och ro från dem, och slippa hemskheter i sin pool där deras 2 åring var. De som flyttade in efter dem har nu flyttat igen....

Konstig reaktion att slänga in fimpar och skräp på er balkong, det är ett helt sjukt beteende tycker jag. Bra att de slutade så snart, men det verkar inte fungera att prata med hyresvärden här ännu i alla fall :( Vad jag har förstått av grannar här så har de som är värst blivit vräkta från någon annan lägenhet på grund av sitt beteende. Vissa verkar inte bry sig om något- eller ens lära sig ;)
 
Haha! Helt sjukt. De skulle inte låta mig jobba kvar på jobbet pga besparingar. Men nu visade det sig att de av regler som kommunen har måste erbjuda mig en tillsvidareanställning!
Så det verkar som att jag blir kvar ändå. Så himla oväntat!
Hur känns det? Med två möjliga jobb om jag förstår rätt. Vet du hur du vill välja?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 614
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 191
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp