Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamma och pappa har också många päron i år. Bifogar ett recept som du kanske gillar.
De har gjort päronkaka, kräm, flera sorters marmelad, ätit med after eight och glass osv.

Visa bifogad fil 130586

TACK! Det ska jag verkligen prova :up:

Jag har ocksa en stor bunke i kylskapet (jag orkade inte ta hand om den i gar kvall) som jag hade i nagra star anis i ett litet knyte. Det var jatte gott! Lite senare i dag behover jag dock koka upp den bunken igen och ga over det med potatis stompen sa det blir mer sylt av det hela.
Nar jag kommer hem fran jobbet provar jag ditt recept, det ser verkligen ut att passa mig. :)
 
Vad säger psyk? ❤️

'Om det blir värre, tveka inte att kontakta oss (psykosomottagningen) eller skulle det vara mycket allvarligt psykiatrisk akutmottagning/polis. 😔

Jag hör och ser människor överallt i mitt hem, ser horder av insekter som bara rasar upp i storlek och klättrar på mig, på min mat. Hör barnskratt bakom då jag lämnar rummet. Grafiska mönster framhävs när jag blinkar. Högljudda konversationer mellan människor haglar omkring mig. Rösterna skrattar åt mig. Har aldrig haft en sådan mängd av strunt.

Men jag inte prata med PSYA eftersom jag har halsfluss och ingen röst.
 
'Om det blir värre, tveka inte att kontakta oss (psykosomottagningen) eller skulle det vara mycket allvarligt psykiatrisk akutmottagning/polis. 😔

Jag hör och ser människor överallt i mitt hem, ser horder av insekter som bara rasar upp i storlek och klättrar på mig, på min mat. Hör barnskratt bakom då jag lämnar rummet. Grafiska mönster framhävs när jag blinkar. Högljudda konversationer mellan människor haglar omkring mig. Rösterna skrattar åt mig. Har aldrig haft en sådan mängd av strunt.

Men jag inte prata med PSYA eftersom jag har halsfluss och ingen röst.
Kan du be någon åka till psyk med dig och tala för dig? ❤️
 
'Om det blir värre, tveka inte att kontakta oss (psykosomottagningen) eller skulle det vara mycket allvarligt psykiatrisk akutmottagning/polis. 😔

Jag hör och ser människor överallt i mitt hem, ser horder av insekter som bara rasar upp i storlek och klättrar på mig, på min mat. Hör barnskratt bakom då jag lämnar rummet. Grafiska mönster framhävs när jag blinkar. Högljudda konversationer mellan människor haglar omkring mig. Rösterna skrattar åt mig. Har aldrig haft en sådan mängd av strunt.

Men jag inte prata med PSYA eftersom jag har halsfluss och ingen röst.
Ring dem ändå! Det låter definitivt ”värre”. Jag har pratat med sjukvård i telefon utan röst. Viskning hörs. Lite sämre såklart, men låter angeläget. :heart

Eller @parellikusken s förslag.
 
Fast ungdommar i den aldern har ofta aldeles forskrackligt manga tankar om doden och, "Tank om Mamma, Pappa, eller nagon annan narstaende dor".
Jag forklarade for en av mina att jag vill blir kremerad och att han och hans bror delar pa askan och sprider ut halva mig i Atlanten och andra halva i Pacific Ocean ... da finns jag overallt och kan overvaka dem vad de an gor ;)

Sonen som bor vid Atlant kusten var tyst en lang stund innan han, mycket kanslofullt, sa, "Tack sa himla mycket mamma, du vet precis hur det ar vid beachen, det blaser fran havet in mot land. Da gar jag langst ut pa piren och hogtidligt haller ut askan ... och det slutar med att jag har Mamma i hela ansiktet. Hur kul ar det?"

Jag kan tillagga att jag skrattade sa jag grat.
Vad fint sagt ändå på något vis :D

jag gillar barns (hon är mitt barn ju) ärliga uppriktighet i vissa saker, som tex sådant här. Så naket och rakt fram utan krusiduller liksom. Bra ändå!
 
Ägnat halva dagen åt att tänka kring ett par olika upphandlingar och har förberett en krisövning den andra halvan. Nu finns det inte fler ord kvar i huvudet. Jag stänger av datorn och går ut i snickarboden för att fylla på. Jag har en social kväll så jag behöver fler ord.
 
'Om det blir värre, tveka inte att kontakta oss (psykosomottagningen) eller skulle det vara mycket allvarligt psykiatrisk akutmottagning/polis. 😔

Jag hör och ser människor överallt i mitt hem, ser horder av insekter som bara rasar upp i storlek och klättrar på mig, på min mat. Hör barnskratt bakom då jag lämnar rummet. Grafiska mönster framhävs när jag blinkar. Högljudda konversationer mellan människor haglar omkring mig. Rösterna skrattar åt mig. Har aldrig haft en sådan mängd av strunt.

Men jag inte prata med PSYA eftersom jag har halsfluss och ingen röst.
Har du nån medicin mot det där, låter hemskt jobbigt ju. :(
Jag har alltid läst/fått höra att om man är medveten om att det är hallucinationer så är det inte psykos. Menar inte att ifrågasätta dig eller någon annan, undrar bara. :heart
Har haft hallucinationer själv men eftersom att jag visste om att det inte var på riktigt så sa psykläkaren att det inte var psykotiskt. (Men en psykolog sa att det var gränspsykotiska symtom, så vet inte vem man ska tro på när de säger olika).
Hade för länge sen "någon" som gick efter mig och följde med hem, kände mig glodd på, kände oförklarliga lukter. Till slut sa jag åt han att han får gå härifrån för det känns obehagligt och han får inte vara här. Efter det lämnade han och har inte kommit tillbaks, fast jag tycker mig kunna ana honom ändå.
 
Megara är hemma!!! Tydligen var hon väldigt påverkad av Gabepentinen så allt gick galant. Hon hade parodontit så några tänder låg väldigt nära och vet fick ta bort två. Hon har dessutom bettfel. Tyvärr går ingenting på försäkringen så det kostade en inte så liten förmögenhet att lösa ut henne.

Tack och lov hade hon inte TR och enligt vet inte haft ont. Hon väger 3.5 och det är 'inte smalt' som han uttryckte men helt ok, hon ska inte gå upp mer och går hon ner ett eller två hekto är det ingen katastrof. Alla blodvärden var fina och de två som avvek var ingenting att oroa sig över (för det kommer jag naturligtvis inte att göra :rolleyes:).

Så fort jag fick ett mail om att jag skulle köpa metacam, eg hon var klar, sprang jag från jobbet till närmsta apotek och sedan direkt till kliniken och var där kvart över två :D De som jobbade där sa att matte var lite tidig. Så jag fick vänta några timmar tills jag fick hämta henne halv fyra istället för fyra. Hon är fortfarande vinglig bak och sover djupt på sin kattsäng på skrivbordet, som hon hoppade upp på innan jag hann lyfta henne. Megara verkar må bra och inte särskilt traumatiserad. Hennes människa är dock helt utmattad och har gråtit både en och två gånger.

Kan inte släppa katastroftänket ännu. Min älskade bruna boll med ett vitt bandage om ena benet. Antar att det var där de tog blodprov :heart

1698160474221.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 610
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 187
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 894
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp