Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är uppe i varv igen = svårt att få sammanhängande sömn.

Har en kartong med ett antal rullar tapeter jag inte kan inte. Boråstapeter som inte var superbilliga. Surt. Vill inte behöva köpa nya men vill heller inte ha några andra.

Funderar även på om jag ”måste” ha en bäddsoffa. Det vore praktiskt.
 
Har pratat med min syster i telefon en stund.
Lyssnar nu på Änglahund innan det är dags att kravla ner i bingen igen. Min dotter frågade om jag ville ha den låten på min begravning fortfarande. Tja, ja, det har inte förändrats sedan jag var väldigt ung, men å andra sidan har jag inte planerat att dö ännu (och inte har jag tänkt på låten på evigheter och år) så blev förvånad över frågan. Hon sa att i alla fall en av låtarna som ska spelas på begravningen ska vara en av Michael Jackson. Jaså, är det var man tänker på när man är 16, att mamma ska dö. ;)

En ny dag i morgon. Ser fram emot att jobba igen, tycker att det är kul. Hoppas dock på att inte försova mig, det stressar så på morgonen. Och frukost är ju bra att hinna med också!

Fast ungdommar i den aldern har ofta aldeles forskrackligt manga tankar om doden och, "Tank om Mamma, Pappa, eller nagon annan narstaende dor".
Jag forklarade for en av mina att jag vill blir kremerad och att han och hans bror delar pa askan och sprider ut halva mig i Atlanten och andra halva i Pacific Ocean ... da finns jag overallt och kan overvaka dem vad de an gor ;)

Sonen som bor vid Atlant kusten var tyst en lang stund innan han, mycket kanslofullt, sa, "Tack sa himla mycket mamma, du vet precis hur det ar vid beachen, det blaser fran havet in mot land. Da gar jag langst ut pa piren och hogtidligt haller ut askan ... och det slutar med att jag har Mamma i hela ansiktet. Hur kul ar det?"

Jag kan tillagga att jag skrattade sa jag grat.
 
I dag nar jag kom hem hade en stor gren fran parontradet gatt av och lag pa grasmattan med ett par hundra paron utspridda runt omkring. Enda orsaken att jag upptackte det var att Tate studsade upp och ner och sag sa ambivalent ut ... han hade svart att valja vilket paron han skulle ta. :p

Sa ... Han fick inte nagot paron alls just da och jag har kokat sylt i dag. Tva jatte kastruller med sylt. Jag har fortfarande ungefar halfte kvar av paronen. Det varsta ar att det finns atmonstone 10 ganger sa manga paron i tradet ... Det har tar en ande med forskrackelse. 🙄

I morgon maste jag kopa nya lock till syltburkarna och grava fram allt jag har som man kan forvara sylt i sa jag kan gora klart resten. Sa har ser det ut fortfarande. 🙄 De basta paronen ar antingen sylt eller ligger i kastrullen for att bli sylt ... Jag bavar for nar nasta gren ger med sig. :eek:

IMG_DEC5E900265E-1.jpeg
 
Vad sjutton... kände av yttepyttelite i halsen I går kväll precis innan ridlektionen. Tänkte att det var stress.
Vaknade vid fyra med sån ledvärk att det till och med gör ont i tårna när täcket ligger fel på dem?
Ont i halsen men inte snorig eller hostig?

Ska pallra mig upp snart och kolla tempen, känns som feber men ändå inte. Fattar noll.
 
Vad sjutton... kände av yttepyttelite i halsen I går kväll precis innan ridlektionen. Tänkte att det var stress.
Vaknade vid fyra med sån ledvärk att det till och med gör ont i tårna när täcket ligger fel på dem?
Ont i halsen men inte snorig eller hostig?

Ska pallra mig upp snart och kolla tempen, känns som feber men ändå inte. Fattar noll.
Jag har precis så.
 
Någon som vill bomba min hyresvärd? Fortfarande inga tidsplaner eller nån info om när de ska fixa vattenskadan och renoveringen av sista rummet som skulle vart klart för över en månad sen...

Med andra ord så har jag suttit i telefon med hyresvärden och blivit mer frustrerad. Så nu kaffe i soffan med Marodören i babygymmet.
 
Tablett i katt, wow, hon är verkligen chill eftersom jag bara fick en klo i handen när jag stoppade in den i munnen. Nu mot veterinären. Grubblar på vilken ände av pendeln jag ska vara i. Rent matematiskt borde jag ha 50% och 50% fel när jag försöker lista ut var jag ska befinna mig i t-bana och pendel. Men jag går ändå ofelbart av i fel riktning.

Har ont i magen. Megara chillar i väskan. Bara lite sur att det inte vankats frukost.
 
Tablett i katt, wow, hon är verkligen chill eftersom jag bara fick en klo i handen när jag stoppade in den i munnen. Nu mot veterinären. Grubblar på vilken ände av pendeln jag ska vara i. Rent matematiskt borde jag ha 50% och 50% fel när jag försöker lista ut var jag ska befinna mig i t-bana och pendel. Men jag går ändå ofelbart av i fel riktning.

Har ont i magen. Megara chillar i väskan. Bara lite sur att det inte vankats frukost.
Heja er! Lycka till nu. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 607
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 186
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp