Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Planerar att höstgräva men inser att jobbet kanske går att delegera?

1696759805044.png
 
Lite småbakis så energin är inte på topp.. men jag har ändå bytt sängkläder och dammsugit i sovrummet. Ska ta och käka lite lunch, fortsätta städa, duscha, gå och handla och sen blir det nog till att göra lite matlådor till veckan. Ska prova en ny potatissoppa, är pepp :) får inte glömma att köpa något gott bröd till den i affären. Någon gång ska jag bli bra på att baka, men idag är inte dagen jag börjar öva :p
 
Mår definitivt inte 100% Sitter och fryser trots dubbla tröjor. Kollade på termometern och det är 20.5% varmt inne. Fryser och svettas på samma gång. Ont i huvudet, torra läppar och kliande öron. Yep något är pg. Förhoppningsvis blir jag sjuk och sedan bättre, inte det där sega, half-förkyld som aldrig går över.

Min bonuspappa går just nu igenom en stor och allvarlig operation. Känner mig så hjälplös när jag sitter här i Sverige (han och mamma bor i Kenya) och inte kan vara med min mamma när hon väntar.
 
Suck, borde göra klart smygarna nån gång. Har inte ens blivit klar med den första vi spacklade för typ en vecka sen. Det tar emot att börja. Jag vet ju att det kommer bli bra när det väl är klart, men att börja.. Huuuva. Hade egenligen velat ha tapet mellan fönstren, men det finns väl inte att få tag i misstänker jag (den är från 1956 när huset byggdes). Så det får bli vitt istället.
 
Kollar gymnastik, vilka muskler de har! Gillar att Veronica inte är rädd för att tycka att domarna har fel och även analyserar. AM är mycket bättre som kommentator. Även hon är plötsligt inte rädd att kritisera och vet betydligt mycket mer om gymnastik och gymnasterna medan i ridsport har hon ingen susning.
 
Lite småbakis så energin är inte på topp.. men jag har ändå bytt sängkläder och dammsugit i sovrummet. Ska ta och käka lite lunch, fortsätta städa, duscha, gå och handla och sen blir det nog till att göra lite matlådor till veckan. Ska prova en ny potatissoppa, är pepp :) får inte glömma att köpa något gott bröd till den i affären. Någon gång ska jag bli bra på att baka, men idag är inte dagen jag börjar öva :p
Har nu ätit lunch, duschat, vattnat blommor och har precis druckit upp en kopp kaffe. Samlar energi att gå till affären.. Går inte fort idag, men får i alla fall lite gjort :)
 
Pratade med min mamma. Mamma låter så ynklig. Hon sitter ensam på sjukhuset och väntar på att min bonuspappa ska avsluta sin operation - den försenades eftersom han hade en hjärtattack under operationen. Jag önskar att jag kunde vara där med henne så mycket. Förbannat att världen är så stor. De 'r så underbara tillsammans och har verkligen hittat SIN person på jorden.

Pratade också med min lillebror. Är så otroligt stolt över honom. Han går sista terminen på fritidspedagogutbildningen. Han arbetar redan som timmis på en fritidsgård men ungdomar från utsatta områden. När han tar examen vill han arbeta i Rosengård :love: Han är så rätt person. Han sa att de allra flesta av ungdomarna han jobbar med är helt fantastiska och att det glöms bort pga en liten minoritet. En kille undrade hur man blir fritidspedagog. Han berättade att han fått underkänt i matte och min lillebror sa att då jobbar vi med det!
 
Absolut. Men grundsmaken av honung finns i alla.

Fast det ar inte sant. Jag har lite honung kvar fran Saudi Arabia, det ar honung fran en vild bikupa. Den honungen smakade mer som molasses ungefar, jag vet att molasses ar en del av processen att framstalla socker, men smaken ar liknande.

Jag har ocksa smakat annan honung som inte alls har den typiska honungs smaken, utan har en distinct smak av nagon annan krydda/blomma/vaxt, som lavendel honung fran bin som bara ar i lavendel odlingar.

Ja, precis. Det fruktansvärt ettersöta kommer man ju inte ifrån...

Vad det galler sotman av honung vet jag ocksa att bin som pollinerar en del vaxter, som mandel trad tillexempel, ar helt oatlig da den ar aldeles for bitter och inte alls sot.

Smaken pa honung beror helt pa vilka vaxter de hamtar nectar ifran och honungs smaken forekommer inte alls i vissa vaxter.
 
Fast det ar inte sant. Jag har lite honung kvar fran Saudi Arabia, det ar honung fran en vild bikupa. Den honungen smakade mer som molasses ungefar, jag vet att molasses ar en del av processen att framstalla socker, men smaken ar liknande.

Jag har ocksa smakat annan honung som inte alls har den typiska honungs smaken, utan har en distinct smak av nagon annan krydda/blomma/vaxt, som lavendel honung fran bin som bara ar i lavendel odlingar.



Vad det galler sotman av honung vet jag ocksa att bin som pollinerar en del vaxter, som mandel trad tillexempel, ar helt oatlig da den ar aldeles for bitter och inte alls sot.

Smaken pa honung beror helt pa vilka vaxter de hamtar nectar ifran och honungs smaken forekommer inte alls i vissa vaxter.
Jo, visst påverkar växter :) . När vi var i Grekland för en massa år sedan fanns det honung med timjansmak/doft. Minns inte hur söt den var dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 933
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 431
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp