PrecisSå båda räknas som CE märkning men det finns ingen som faktiskt testar produkterna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
PrecisSå båda räknas som CE märkning men det finns ingen som faktiskt testar produkterna?
Köpte ett gosedjur från en sådan sida e gång, tog flera månader jag var övertygad om att jag blivit lurad. Men det var ingen summa jag orkade engagera mig i. Sen helt plötsligt fick jag hem gosedjuret. Var en trevlig överraskning.Jämför man hur många som beställer och köper från dom här sidorna jämfört med dom få som skriver negativa omdömen så är det en ganska liten del som inte är nöjda med leveranstiden.
Det är inte leveranstiden som jag brukar se klagomål på utan att varan inte dyker upp. Vissa fall har nog haft en utlovad leveranstid som aldrig funkar med dropshipping men mycket varit pga den totala bristen på kontakt med företagen som även brukar försvinna så att när varorna inte kommer är sidan redan borttagen.Jämför man hur många som beställer och köper från dom här sidorna jämfört med dom få som skriver negativa omdömen så är det en ganska liten del som inte är nöjda med leveranstiden.
Jag har inte träffat någon som inte fått det dom beställt som sagt, tid har det ju tagit ofta dock men det är ju en annan sak.
CE-märkning är självcertifiering så företaget lovar att de uppfyller kriterierna, men det behöver inte finnas testning bakom.Så båda räknas som CE märkning men det finns ingen som faktiskt testar produkterna?
Det är tillverkaren eller importören som står för garantin att de följer gällande säkerhetskrav. Vid diverse kinaimport via mindre kända firmor har man anledning att vara aningens skeptisk om de har den kollen de påstår sig ha.Så båda räknas som CE märkning men det finns ingen som faktiskt testar produkterna?
Som sagt, inte min erfarenhet. Och det är just det att många skriver klagomål innan varan har kommit för att det tar så mycket längre tid än vad dom trott att det skulle göra. Jag försvarar inte dom här företagen eller uppmuntrar att beställa saker och ting från kina men jag håller inte med om det att det är så stor risk att inte få hem varan. Däremot så är nog det en enormt stor risk att man inte får hem det man trodde man beställt för oftast så är inte det man beställt som man tror när det gäller material osv. Stor risk att bli besviken.Det är inte leveranstiden som jag brukar se klagomål på utan att varan inte dyker upp. Vissa fall har nog haft en utlovad leveranstid som aldrig funkar med dropshipping men mycket varit pga den totala bristen på kontakt med företagen som även brukar försvinna så att när varorna inte kommer är sidan redan borttagen.
Hemsidan du köpte ifrån verkar inte finnas längre så frågan är om ens de du köpte av finns längre.Jag skulle vilja reklamera kärleksuttern jag köpt och få pengarna tillbaka. Har mailat företaget 3 gånger nu utan att få svar.
Kan man kontakta konsumentombudsmannen om detta? Eller vem kontaktar jag som kan hjälpa mig?
Har du fått den? Varför vill du reklamera?Jag skulle vilja reklamera kärleksuttern jag köpt och få pengarna tillbaka. Har mailat företaget 3 gånger nu utan att få svar.
Kan man kontakta konsumentombudsmannen om detta? Eller vem kontaktar jag som kan hjälpa mig?
Hemsidan du köpte ifrån verkar inte finnas längre så frågan är om ens de du köpte av finns längre.
Vad har du för uppgifter till företaget? Så kan man börja där och söka för att få tag på dom
Den låter otroligt högt även på lägsta och jag fattar inte hur folk kan somna när den låter så högt.Har du fått den? Varför vill du reklamera?
Det brukar nog vara svårt att få pengarna tillbaka från såna där sidor. Man köper liksom grisen i säcken.
Med andra ord rätt värdelös info. Mailadresser är enkla att skapa... Har du ens adress eller org.nr?Har inget telefon nummer den infon jag hittade gällande reklamationer var att man skulle maila att man ville reklamera. Sen skulle de svara hur man skulle göra.
Har du företagsnamnet?Har inget telefon nummer den infon jag hittade gällande reklamationer var att man skulle maila att man ville reklamera. Sen skulle de svara hur man skulle göra.
Är det en gmail som man ska använda när man kontaktar dom?Har inget telefon nummer den infon jag hittade gällande reklamationer var att man skulle maila att man ville reklamera. Sen skulle de svara hur man skulle göra.
Har du betalat med kreditkort eller via paypal? Kan gå att reklamera via dem. Paypal var guld när jag var dum nog att beställa Muckboots kl 01 på natten, från vad som visade sig vara en scamsida. Fick tillbaka pengarna på några dagar!Har inget telefon nummer den infon jag hittade gällande reklamationer var att man skulle maila att man ville reklamera. Sen skulle de svara hur man skulle göra.