Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Passade på att klippa av dahliorna och försöker rädda de sista blommorna som inte såg vissna ut, vilka monsterstammar! Tror största var närmare 2,5 cm! Knölarna får jag gräva upp i morgon, orkar inte så med grepen för att få upp dem och söla med jord överallt på altanen ikväll. :(

Inte viker jag ihop alla lakan heller utan de får ligga i sin hög på andra sänghalvan men de doftar rent i hela sovrummet efter några timmar på sträcket. 🥰
 
Har rastat spion, sovit och tvättat.... Verkligen lat dag! Antar jag får fortsätta här, men känner mig inte jättemotiverad alltså. Nåja, hundar var road av att hämta leksaker, kan väl få honom att hämta resten nu kanske (han har många leksaker så det finns alltid massor utspridda på golven här, när jag flyttade hit och samlade ihop alla inför flytten i en sopsäck insåg jag att den var ... full, bara av hans leksaker!! Men vi gillar nya leksaker :D ).
 
Sitter i park nummer 2 för dagen, väntar på en vän medan någon spelar in en musikvideo framför mig (till vänster, framför fotbollsmålet).
Det är nästan 20 grader och det känns som en sensommarkväll i augusti!
1000014678.jpg
 
Våfflorna blev...pannkaka... :cautious: :D Tydligen är det inte alls lika lätt (i alla fall med mitt våffeljärn) att baka våfflor utan ägg. Det var inte meningen men äggen var slut. Våfflorna hängde fast och uppförde sig allmänt illa... :mad: Dessutom hoppade våffeljärnet på min hand och brände mig.... :arghh:

Så, ja, inte inte blev det riktigt som jag tänkt mig, men nu sitter jag här med ljus tända och varm chokladmjölk i muggen. Jag har börjat på min inlämningsuppgift och den känns lite mindre skrämmande nu när jag är igång :D !
 
Våfflorna blev...pannkaka... :cautious: :D Tydligen är det inte alls lika lätt (i alla fall med mitt våffeljärn) att baka våfflor utan ägg. Det var inte meningen men äggen var slut. Våfflorna hängde fast och uppförde sig allmänt illa... :mad: Dessutom hoppade våffeljärnet på min hand och brände mig.... :arghh:

Så, ja, inte inte blev det riktigt som jag tänkt mig, men nu sitter jag här med ljus tända och varm chokladmjölk i muggen. Jag har börjat på min inlämningsuppgift och den känns lite mindre skrämmande nu när jag är igång :D !
Mina bästa recept på våfflor innehåller inga ägg.

Tycker det blir bättre och frasigare utan.

https://www.svt.se/recept/frasiga-vafflor
 
Mina bästa recept på våfflor innehåller inga ägg.

Tycker det blir bättre och frasigare utan.

https://www.svt.se/recept/frasiga-vafflor
Fast jag gillar inte - och här är jag nog lite "udda" :D - riktigt frasiga våfflor, så jag föredrar faktiskt äggvåfflor som jag upplever som lite matigare och "segare"... :) Och de funkar tydligen bättre för mig att baka också.... :) (och, ja, jag lät min smet vila ca 20 min men det hjälpte inte heller).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 932
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp