Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag har fÄtt nÄgot problem med ögonen,
inflammerade eller pink eye eller likande, men de varar sÄ mycket.
Ska ha video möte i morgon sÄ jag hoppas det Àr bÀttre tills dess. för jag kan knappt se
Det finns en salva pÄ apoteket som Àr bakteriedödande om du hÄller pÄ fÄ en vagel.
 
I dag skulle jag ha varit ledig och vi skulle ha firat mitt syskonbarn som fyller 15. Men en halsfluss kom besök. SÄ jag gÄr till jobbet om en stund. HÀr har elever och lÀrare lov/ledigt. Men vi med semestertjÀnst jobbar.
 
Sitter pÄ jobbet och letar efter nÄgot att göra.. Fattar inte att det kan vara sÄ lite! Jag har vansinnigt trÄkigt. Alla andra verkar ha fullt upp (sÀger de i varje fall).
Jag har visserligen mycket inplanerat framÄt sÄ det kommer vÀl bli bÀttre hoppas jag.
 
Ytterligare mÀrkligt att det plötsligt blev markfrost!

Det var ingen frost nÀr jag tog morgonrundan med hunden vid 7 men termometern visade 2 minus. Nu Àr marken vit.
Kylan sjunker sÄ kanske inte sÄ konstigt trots allt? HÀr Àr det tredje dagen med frost och jag har mött bilar med skrapade rutor. Vad vÀrre Àr att prognosen för nÀsta vecka varnade för snöblandat ett par dagar, nÀr jag jobbar nÀtter igen. :down:
 
Ytterligare mÀrkligt att det plötsligt blev markfrost!

Det var ingen frost nÀr jag tog morgonrundan med hunden vid 7 men termometern visade 2 minus. Nu Àr marken vit.
Kanske bara dröjde lite, var likadant hÀr hemma- runt nollan men ingen frost förrÀn vid 7-snÄret som sambon tippade pÄ skulle bli hehe
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte pÄ TV-soffan igÄr.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte lÀst matte pÄ nÀstan 20 Är, men har nu hoppat pÄ en yh-utbildning dÀr vi lÀser tillÀmpad matematik. AlltsÄ, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • LĂ„st
Tjatter Kisse Àr trött i vÀrmen, hon tycker det Àr alldeles för varmt. Det tycker matte ocksÄ...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad nÀr folk skickar meddelanden pÄ t ex Messenger eller sms mitt i natten och vÀcker mig. Det hÀnder ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp