Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suckar åt mig själv. I lördags jobbade jag långt pass och gick även långpromenad med hundarna. Igår började jag dagen med en långpromenad, sedan jobbade jag 9:30-18. Var helt jäkla slut efter det, fick skjuts hem, åt middag och kraschade i sängen. Vaknade till vid 2-3 inatt för att ena hunden behövde ut.

Idag är jag ledig. Klockan är bara 9. Jag har ätit frukost, rastat hundarna och parkerat i soffan. Och nu är jag allmänt obekväm för att jag "inte får något gjort" :meh: Rent logiskt fattar jag att det är klokt att vila upp sig, att det är helt ok att ta en lugn morgon oavsett en ledig dag, och jag har planer för senare idag när viktiga saker ska bli gjorda. Jag har alltså t.o.m. planerat för att kunna ge mig själv lite vila nu. Och ändå sitter jag här och vill rusa iväg och typ storstäda hela huset, träna hundar, laga ordentlig mat osv istället för att sitta i soffan. Det enda som hindrar mig är att jag inte orkar, och så blir det jobbigt mentalt för att jag fysiskt inte orkar. Jävla hjärna. Jag vill bara koppla av.
 
Jag hoppas du lämnar någon recension på nätet? Det ser ju väldigt trevligt ut annars, synd om de inte tar hand om betalande gäster. :(
Ja det är planen. Vi har också mailat, så vi får se om det kommer något svar där. 😅
Utöver att jag inte fick det laktosfria som jag beställt så fick vi tex vänta 40min (!) på att få varmt tevatten. Jag (och en låååång kö med andra) stod i kö i nästan 30min för att få köpa fika till sonen (som inte äter Afternoon Tea) medan personal bara gick runt och log mot oss. Vi sa till flera gånger och fick bara svar att ”vi jobbar så fort vi kan”. Nja? Tillåt mig tvivla?
Jag stod då som nummer två i kön, så det berodde inte på lång kö att jag fick vänta - utan på att personalen ignorerade oss.
När personal slutligen kom till kassan så erbjöds jag en (1st) småkaka á 15kr som kompensation för väntan. 😂 Bara ”Ah tack, det gottgör allt!” 🤣 :banghead:

Allt som allt så började sittningen 14.30 och vi kunde börja äta 15.15. 🤣 Känns helt sjukt att betala över 300kr per skalle för en sån här upplevelse. 😆😫🙈
 
Fick prata med bonuspappa idag på morgonen. Han är vaken och har inte ont men behöver vara kvar på sjukhuset några dagar på intensiven. Är fortfarande orolig men det går framåt tack och lov.

Trött och fryser på jobbet. Känner mig fortfarande risig men inte nog för att gå hem.
 
:rage: :arghh: Fick just höra att fastighetsskötaren inte kommer sätta på elementen i år om det inte understiger 20 grader (där de mäter och inte här inne). Förra året satte de på elementen. Men det blir för dyrt enligt dem. Jag har redan en halsduk på mig och fryser om fingrarna. Ska köpa och ta med mig en termometer för att kolla temperaturen här inne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp