Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett par fula blommiga flanellakan av min moster men åh så sköna de är 😍

Ska alldeles strax krypa ned i nybäddad säng - bäddad med flanellpåslakan och örngott för första gången i höst... :love:

Oh, vad det har varit skönt att komma hem nu på morgnarna efter jobbet i helgen och krypa ner under flanellpåslakanet och nytvättat lakan + en lite hård memoryfoam och gosa ner sig med katterna. 😻
 
Ska hämta tvätten och sedan bädda rent. Duschat och gjort mig klar för imorgon. Fick ett sms från mamma att bonuspappa är färdigopererad och ligger på intensiven. De har löst problemet med hans ben. Och läkaren har sagt att allt ser bra ut. So far, so good. Men har fortfarande ont i magen.
 
Medan sambon åkte iväg en sväng i fm/tidig em for jag till stallet och red och fixade boxen och efter lite lunch släppte vi ut ungkatten att få springa lös en liten stund; ett par repor på åkern, lukta på spännande saker och så passade jag på att få fatt i honom innan han skulle klättra upp i stora granen eller ett annat träd igen 😅.
Medan jag planterade om lite och gjorde andra sysslor fick köttet puttra i en timme; var inte alls tokigt med höstgryta (första gången vi provade det receptet) med svamp och äpple en krispig höstdag 😍.
 
Väntar på herr tvättmaskin (ja det är en han för den är högljudd och spelar en trudelutt när den är färdig precis som.om att den varit duktig) sen ska jag lägga in i pannan och gå och lägga mig.
Lite nervös inför morgondagen då vi ska ge påsdialysen ett försök. Bloddialysen gör mig så förbaskat trött 😔
 
Blev ändå en del gjort i dag så jag känner mig helt nöjd faktiskt. Dammsugning dock i morgon. Spionen har städat upp sina leksaker- och städat fram en del igen så allt är som det brukar här :D

Jag är visserligen inte helt stolt över mitt matintag i dag-macka med salami några gånger, men det är gott och jag orkade inte fixa något annat ju.

Nu sängen, renbäddad, även om spionen var först i den och bäddade upp den lite...Ska bli så skönt att sova!
 
Jag har fått något problem med ögonen,
inflammerade eller pink eye eller likande, men de varar så mycket.
Ska ha video möte i morgon så jag hoppas det är bättre tills dess. för jag kan knappt se
 
Jobbet blev lite frustrerande och lite omväxlande. Efter jobbet hämtade jag dottern och sen har vi sett ett avsnitt Young Sheldon samt börjat titta på Burlesque :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 932
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp