Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte hur du ser ut, men det vore ju kul att ha en minibuketräff där 🤩
1696867091266.png

Så här ser jag ut,
 
Imorgon måste jag bestämma mig för om jag ska stanna på jobbet (med ny lön) eller sluta. Gällde det _bara_ jobbet så skulle jag sluta.

Men jag har djur - vad gör jag med dem varannan vecka?
Fixar barnets pappa varannan vecka på riktigt?
Vad händer om hans familjebild förändras?
Vad händer om uppdragen blir glesa?

Jag är lite inne på att ge kommunen ett år till. Då har jag också passerat de magiska tre åren som många kommuner ställer som krav för att tas in som konsult.

Det här med att vara vuxen är ju bökigt.
 
Oh, noooooo! :arghh: Beklagar din svåra situation. Kristerapi via hemförsäkringen?

Min absoluta deadline är torsdag.🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Då har jag bjudit dem på två helgdagar (vilket jag utgår från att de menar utan att ha skrivit det) samt en random schysthetsdag.:D
Oh yes! Minst! 😂

Ärligt så lackade jag ur i fredags när de skulle avboka leveransen …m det löste sig. Självaste chefen för budfirman levererade. 🤩

Vad väntar du på för soffa?
 
Inne på dag sex med skallebank och när jag gick till jobbet i morse var det svinkallt. Mössan åkte på. Ibland är det inte roligt.
Syskonbarnet har en rejäl halsinfektion så presenterna fick räckas över på lite avstånd. Men penicillinet har börjat göra sitt jobb i alla fall. (Tur att min syster stod på sig om halsprov) Det blev en slängkram och mitt hjärta slår lika hårt nu som när jag fick dom när hon var liten.
Det är stort att vara moster. Väldigt stort.
Pizzerian fick laga kvällsmaten. Kycklingsallad blev det.
IMG_4540.jpeg
 
Oh yes! Minst! 😂

Ärligt så lackade jag ur i fredags när de skulle avboka leveransen …m det löste sig. Självaste chefen för budfirman levererade. 🤩

Vad väntar du på för soffa?
En soffa/dagbädd/extrasäng med futonmadrass som är liten och nätt till mitt lilla vardagsrum. Viktigt för mig att kunna ligga i soffan men samtidigt inte ta upp för mycket spejs då rummet inte är så stort. Hittade en refurbad som blir perfekt för mig och min plånbok. 👌🏼
 
Vinägerblandningen ska ju bara sprutas på rutan, tror inte det är någon fara för varesig natur eller lack, däremot tomgångskörning är verkligen inte bra för naturen.

Vinager "ater upp" gummi ... om man sprutar pa rutan sa sitter det gummi runt om och atminstone de fa ganger vi har frost och is pa bilrutan har sa kommer det garanterat de-icer pa gummit ocksa hur forsiktigt man an sprutar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp