Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått min brief inför podcasten idag, och en kalender med möjliga inspelningstider och stuff, samt ett litet formulär att fylla i för värden att läsa på så att han vet mer om oss (mig och djuren), lite exempelfrågor och liknande. Det är fruktansvärt nervöst. :arghh:😱😅
 
Efter lite sysslor hemma såsom bla läsa igenom information om distanstudierna for jag till stallet och körde pållan svängen ut till kohagen I det fina vädret, härligt 😍.
Efter några timmar hemma var det dags att åka tillbaka ikväll och kvällsfodra de hästar som är installade och vad harmoniskt det låter när ett gäng hästar fridfullt tuggar på sitt hö 🥰.
Nä! Nu går ögena i kors- sovdags!
 
Jag gjorde gron artsoppa i dag ... och har nu fragan, kan man kopa vanliga gula "split peas" i Sverige? Om man kan det ... skulle jag vilja ha ett bra recept pa traditionell artsoppa men med "split peas" sa man slipper skalen. :p
 

Lunds universitetsaula - nagon som kanner till den? Jag antar att det ar en tjusig sal?​

Ser att de har Luciakonsert dar med Lunds akademiska kor - funderar pa att kopa biljett till foraldrarna som tidig julklapp!
Ibland blir det så roligt med de tappade prickarna. Jag ser framför mig en kör av sjungande kor klädda i luciaklänningar och glitter runt hornen... :D
 
Hela natten har jag växlat mellan att frossa och att svettas.
Vet inte om det beror på att jag duschade varmt innan jag la mig. 🤔
För i övrigt är jag småförkyld och har ont i huvudet som senaste veckan. Varken mer eller mindre. Huvudvärken får gärna fara och flyga.

Nu frukost och sen jobb. Här är det lov så det är rätt tråkigt på jobbet men vill inte ta kompledigt.
 
Hittade lite kattmat inne så jag slapp gå till bilen nu på morgonen. Blir tätlister, lera i vedspisen även om jag vet att jag slösat bort massor med tid men det borde torka hyfsat snabbt utan ringarna på, gräva upp dahliorna, tömma aska och bära in ett par kassar ved innan jag sätter mig senare i soffan med ett glas vin och höstens första brasor i kaminerna.

Wilma blev sur på matte i morse, det var fel smak! 😾 Fåntratt som var först inne slök sin mat och fick lov att tömma kattmaten så Wilma fick annat och blev nöjd. Varulven kom in lagom till kattmaten var slut så han vet inte vad han missade. Nu har jag själv stoppat lite i magen och lagt mig igen med lille Skrutt under täcket, får se när Wilma gör oss sällskap.

Funderar på att åka och köpa nya täcken till hästarna när det blivit varmare och vägarna hunnit tina upp. Borde hämta lite halm med att lägga in i vindskyddet åt dem och till hönsen med. Skönt att vara ledig. :up:
 
Ja det är planen. Vi har också mailat, så vi får se om det kommer något svar där. 😅
Utöver att jag inte fick det laktosfria som jag beställt så fick vi tex vänta 40min (!) på att få varmt tevatten. Jag (och en låååång kö med andra) stod i kö i nästan 30min för att få köpa fika till sonen (som inte äter Afternoon Tea) medan personal bara gick runt och log mot oss. Vi sa till flera gånger och fick bara svar att ”vi jobbar så fort vi kan”. Nja? Tillåt mig tvivla?
Jag stod då som nummer två i kön, så det berodde inte på lång kö att jag fick vänta - utan på att personalen ignorerade oss.
När personal slutligen kom till kassan så erbjöds jag en (1st) småkaka á 15kr som kompensation för väntan. 😂 Bara ”Ah tack, det gottgör allt!” 🤣 :banghead:

Allt som allt så började sittningen 14.30 och vi kunde börja äta 15.15. 🤣 Känns helt sjukt att betala över 300kr per skalle för en sån här upplevelse. 😆😫🙈
Uppdatering:
Vi fick svar på mailet. Chefen beklagade vår upplevelse (gav en lång rad olika förklaringar till varför det blivit dåligt) och vi fick faktiskt pengarna tillbaka. :) Det var fint av dem ändå, det hade jag inte förväntat mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 720
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 921
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 430
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp