Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker författa ett mail till en världskändis (om en lite annan grej än det hen är känd för, och hen har lämnat ut en adress för att man ska kunna höra av sig med den här typen av grejer, men ändå). Känner mig som en femtonåring. :angel: :rofl:
 
Tog mig över två timmar att ta mig till jobbet idag. Ersättningsbuss inställd. Underbara tågstopp!

Att man ska uppleva det som något lyxigt att få resa Öresundståg till och från Göteborg över dagen... fick iofs ta mig till Båstad pga tågstoppen men ändå: sedan ett tåg utan bastuvärme, som höll tiden helt ok och där man kan sitta med en dator uppe framför sig i stället för att trängas ihop som sardiner på en buss. Om det alls kommer någon buss då alltså.

(ja, dessa underbara tågstopp :arghh: )
 
Att man ska uppleva det som något lyxigt att få resa Öresundståg till och från Göteborg över dagen... fick iofs ta mig till Båstad pga tågstoppen men ändå: sedan ett tåg utan bastuvärme, som höll tiden helt ok och där man kan sitta med en dator uppe framför sig i stället för att trängas ihop som sardiner på en buss. Om det alls kommer någon buss då alltså.

(ja, dessa underbara tågstopp :arghh: )
Här i Sörmland saknar jag tågen från Skåne. Har hört att det är rätt jobbigt där just nu, men här har vi mycket buss överallt och inte alls tåg i den mängd som i Skåne och jag har inte åkt tåg sedan i mars. Känner mig lite låst så det låter underbart att sitta i ett tåg sådär som du beskriver :D
 
Ögonen går i kors av trötthet, så himla ovanligt för mig. Förstår inte vad det är med min kropp faktiskt. Men jag ska lyda och kravla till kojs och försöka få lite sömn i natt.

Ska bara lyssna färdigt på Ludovica Einaudis "Dietro Casa", alltså sådan musik är guld att lyssna på när skallen värker!
 
Blir tokig! Makens bil har klippkort på verkstan, den går knackigt och diverse lampor tänds hela tiden. Verkstan hittar inte felet men provar byta ut en del i taget. Igår kväll startade bilen inte. Igen.

Så det blir buss för mig igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 706
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 422
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp