Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rev sönder ett framdäck på jobbilen igår, fick det lappat i byn och ska nu köra förbi Östersund och få det bättre lappat så jag kan ta mig hem iaf :cautious:

Ska en se något positivt i det hela fick jag iaf visa chefen mina problemlösningsskills samt att jag har bra kontakter i området! :laugh: Det här hände alltså igår morse, den dag vi hade allt inplanerat enligt ett rätt tajt schema :nailbiting:
 
Jag har svårt att följa med i svängarna på Buke och uppdatera mig här, det är mycket annat som händer hela tiden och mycket datorhäng ändå så när jag väl är ledig försöker jag komma ut i skogen istället. En del drama här, en sjuk äldre släkting som behöver hjälp och är rädd, och ganska hög arbetsbelastning generellt. Men höstfärgerna börjar träda fram i på promenaderna, djuren mår bra, släktingen ska komma på långlunch idag så vi kan sitta i lugn och ro och prata.

Imorn är jag konferens hela helgen igen.

En smart sak som jag lärt mig efter handledning på företagshälsan är att schemalägga rörelse på arbetsdagen. Det ska jag föra in. Typ promenad, sprint, eller liknande, och att det står tydligt angivet i schemat och inte kan bokas över av något av allt det där andra superviktiga som måste fixas omedelbums.
 
Vilken fall gäller det?

En kvinna i 45-årsåldern från Kramfors har varit spårlöst försvunnen sedan i slutet av juli.​



Nu ser jag inte på efterlyst, men varför är det osmakligt att exmaken är med?
Han uttalade sig som att "hon kan inte ligga långt in i skogen för hon är tung" och att han skulle vara huvudmisstänkt. Sättet han prata om att hon skulle va död kändes så olikgiltigt.
Hade varit finare med någon som brydde sig mer om henne intervjuades.
 
Trött, trött, trött. TGIF. Ser just nu inte mycket, det händer ibland oklart varför. Det är stora fläckar framför ögonen. Kollade bs och det var 2.9 så mår väl inte helt hundra. Orkar inte gå någonstans och köpa något sött så väntar ut att det ska bli högre. Brukar bli det så småningom när jag är uppe och jobbar.

Vill bara hem och gosa katt under duntäcke.
 
20230929_084847.jpg

Liten skörd på morgonrasten, men ändock en skörd och svampsoppa med nybakat bröd känns som en helt ok middag idag :d
 
Trött, trött, trött. TGIF. Ser just nu inte mycket, det händer ibland oklart varför. Det är stora fläckar framför ögonen. Kollade bs och det var 2.9 så mår väl inte helt hundra. Orkar inte gå någonstans och köpa något sött så väntar ut att det ska bli högre. Brukar bli det så småningom när jag är uppe och jobbar.

Vill bara hem och gosa katt under duntäcke.
Du måste väl vara landets enda diabetiker som inte har Dextrosol i alla väskor och fickor. För nödsituationer och inget annat finns tillgängligt.

2,9 och väntar på att det ska gå över. Ska vi ringa ambulans?
 
Du måste väl vara landets enda diabetiker som inte har Dextrosol i alla väskor och fickor. För nödsituationer och inget annat finns tillgängligt.

2,9 och väntar på att det ska gå över. Ska vi ringa ambulans?

Nej, nej, det kommer gå över så småningom. Dextrosol är det värsta jag vet. Mår illa av det och särskilt när jag redan mår illa. Jag brukar ju krascha på natten men av någon anledning kände jag mig inte särskilt dålig när jag gick upp utan det var först på tunnelbanan och när jag var framme som det började kännas på riktigt.

Det finns ett café om jag barar orkar pallra mig dit. Men just nu väntar jag nog bara ut det. Har inte riktigt energin att gå någonstans. Tänker att det allmänt är bättre med för lågt än för högt. Om jag bara inte tuppar av. Vilket jag inte gjort på riktigt alls.
 
Nej, nej, det kommer gå över så småningom. Dextrosol är det värsta jag vet. Mår illa av det och särskilt när jag redan mår illa. Jag brukar ju krascha på natten men av någon anledning kände jag mig inte särskilt dålig när jag gick upp utan det var först på tunnelbanan och när jag var framme som det började kännas på riktigt.

Det finns ett café om jag barar orkar pallra mig dit. Men just nu väntar jag nog bara ut det. Har inte riktigt energin att gå någonstans. Tänker att det allmänt är bättre med för lågt än för högt. Om jag bara inte tuppar av. Vilket jag inte gjort på riktigt alls.
Du är väl medveten om att lågt bs fördunklar omdömet?
Hör av dig när det stabiliserat sig så jag slipper oron. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 708
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 422
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp