Vad gör vi? Del CCX

Fick sällskap av sambon till stallet och ut på en promenix med hästarna I vårkvällen, skönt 😊. Hästarna var inte lika nöjda när de inte fick gå in direkt 😅; min pålla slog en tvärnit vid stallet innan hon gick med på att gå men både hon och hagkompisen försökte vända flera gånger och på hemvägen blev det mera powerwalk 😄.
Nu avslutar vi helgen som varit härlig med soffhäng och kvällsmat; rostbiffsmörgås med pepparrot och Farmen innan sovtajm 💤.

Jag ansökte om medborgarskap här i Australien i förra veckan!
Det kommer ta några månader innan någon ens tittar på ansökningen men förhoppningsvis innan året är slut är det klart! :nailbiting::)

Oj, och just det, förra helgen var vi med om vår första och förhoppningsvis sista jordbävning / jordskalv. 4.4 i skala så inte jättestor men huset skakade i några sekunder!

Har precis ätit kvällsmat. Ska nog försöka lägga mig senast midnatt.
Har iaf sovmorgon imorgon och behöver inte köra till jobbet förrän lite efter 7 :banana:

• Gilla
Reactions: Sel
Tittar på "June again" på SVTplay, om en kvinna med demens som plötsligt vaknar en morgon helt demensfri. Vilken chock... Har ätit en leverpastejmacka och fryst in överbliven persilja. Såg i dag att både persilja och gräslök växer i min kruka på balkongen! Även påskliljelökarna jag planterade i "rabatten" under buskarna växer nu!
Det är vår när det inte bara växer i naturen utan också i krukorna!

Så svårt att hålla temperaturen i lägenheten. När jag kom in var det lagom, sedan blev jag kall så jag drog igång värmen, nu har jag varit varm sedan länge så jag har slagit av värmen... men jag vet också att det kommer att vara svårt att reglera natten eftersom det ska bli kallt igen. 😅
Jag tror dock det är dags att slopa täcket och börja köra påslakan. Jag har ju en värmekälla bakom knävecken och en runt halsen varje natt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 257
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 279
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 393
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 487
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka