Vad gör vi? Del CCX

tittade på en sommarkurs på universitetet i att läsa och analysera historiska romaner. Men inser att närmare 5000 sidor kurslitteratur plus 10 artiklar är lite för mastigt för mig för 7,5 poäng. Jag vet att man sällan behöver läsa allt men det är cirka 4400 sidor skönlitterära historiska romaner av det som man sen ska producera en analys av på 6 högskolepoäng av kursen så det känns inte riktigt rimligt för mig i sommar. Sen var det annan inlämningsuppgift på 1,5 poäng. Hinner inte med det, synd kursen lät intressant.

Hemma. Köpte mer äpplen och klementiner så jag kan frossa innan det blir verboten med färska/råa grönsaker förutom kokade/ugnsbakade rotfrukter. Vårväder.

Duettkarossen inne i verkstan, bäst att passa på när det är milt i vädret och torrt. Nu kaffe och sen vika presenningarna den varit täckt med och lägga undan dom och sen fortsätta göra klart moppen.

Lacken på Duetten ska vara gyllengul så nu ska rosten åtgärdas, karossen finspacklas och lackas, elsystemet renoveras, glappa framvagnen renoveras, klädseln fixas och sen är det "bara" att plocka ihop den igen. Mycket skruva blir det. :p

Visa bifogad fil 163602
En Dutt med takräcke! :love:

Mitt försök att starta om dagen med en tupplur efter frukost funkade ☺️
Åkte till skogen med hundarna, och hade helt fantastiskt promenad. Hundarna var glada, och jag valde rätt plats och slapp så mycket folk 😁 Solsken och vindstilla, och helt knäpptyst större delen av rundan.

Lagar lite god mat som räcker till ett par lunchlådor med 👍 Nu ska jag slappa en stund och sen ska jag nog sy en stund.

Fick loss däcket och då kändes det inte så illa. Ser bra ut också. Men åkte till macken för att kolla ändå. Då har det sjunkit från 2,5 bar till 2,2 bar sen fredags kväll. Skit.

Skräp också. Men förhoppningsvis går det att laga om det "bara" är en pyspunka - mycket bättre än att köpa nytt däck! 🙏

Sa har vi andrat till "daylight saving time" (sommartid) igen. Har i Oregon godkandes en "bill" for att stanna pa "sommartid" forever under 2019 ... MEN da var federala Congress tvungna att ge sitt tillstand och det har de inte gjort.
SA, vara politiker vill verkligen sluta andra tiden, de la fram en ny "bill" att vi skulle stanna pa "standart time", den gick igenom om an det var knappt, MEN behovde guvernorens godkannande och hon sa nej for att det blir for "confusing" for alla som dagligen reser over gransen mellan Washington, Californien, och Oregon ... sa vi har nu stallt om klocken igen och staller tillbaka den i mitten pa November. 🥱

Har tvättid idag, känner så noll och ingen vilja att tvätta. Det är iofs mest mattor och en jacka. Plus lite småplock så jag tror jag gör det ändå.

Sa har vi andrat till "daylight saving time" (sommartid) igen. Har i Oregon godkandes en "bill" for att stanna pa "sommartid" forever under 2019 ... MEN da var federala Congress tvungna att ge sitt tillstand och det har de inte gjort.
SA, vara politiker vill verkligen sluta andra tiden, de la fram en ny "bill" att vi skulle stanna pa "standart time", den gick igenom om an det var knappt, MEN behovde guvernorens godkannande och hon sa nej for att det blir for "confusing" for alla som dagligen reser over gransen mellan Washington, Californien, och Oregon ... sa vi har nu stallt om klocken igen och staller tillbaka den i mitten pa November. 🥱
En sån där helt meningslös regel som aldrig ens borde varit påtänkt.:down::turd:

Snorar och har mig. Har den där typen av motbjudande förkylning där man i princip läcker ur alla kroppsöppningar (nåja, i ansiktet iaf 😅).) Lyckades iaf släpa mig ut och begå uteserveringspremiär på Möllan men nu blir det ett varmt bad.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 257
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 279
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 393
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 487
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka