Vad gör vi? Del CCX

Åkt utför ett par timmar.
Sedan gått uppför (på bakåthalkande turskidor) en timme 🫠
Ätit våffla!
Åkt utför på nämnda turskidor, kanske mitt livs mest okontrollerade (men roliga) färd :rofl: Men trillade bara två gånger!

Sedan blev det köket, gjorde dillstuvad potatis för första gången i mitt liv. GOTT!
Efter det hemmabyggda semlor, åt två. Som hetvägg. Är nu smått döende men allt var sååå gott!
Haha, låter som du fick samma upplevelser som jag och gänget i vår ungdom, väl slitna träskidor utan stålkanter och ganska runda i kanterna, vallade med stearinljus, hej vad det gick,,,, åt alla håll,,,, samtidigt. :laugh:

Sitter på jobbet med en stor kaffe, yogurt, mjukost med skinka, tomater, ett stort glas vatten och norrlandsleväjn. Mjukstart innan natten och dagens nyheter och jobb börjar.

Jahapp. Dagen börjar med tvätt, och en av två tvättmaskiner är tydligen trasig - igen (samma var trasig för ett par veckor sen eller så)... :meh:

Ute med hunden o sen ska hela dagen spenderas utomhus tänkte jag. Tvätta bilen, stallet, motionera djur, bära skit i trädgården o försöka börja springa igen. Skulle behöva läsa BE-boken också. Förbereda inför jobb imorgon. O som vanligt hitta en bostad och stall.

Hittat en drömgård men ja, inga ekonomiska förutsättningar har ju ändrats sen sist så.

Fint väder, fåglarna sjunger.

Drömt och vaknade helt slut.
Skulle gärna sova lite längre på helgen.
Surfar runt på nätet och ska snart äta frukost.
Sen en joggingrunda så att jag är klar till damernas femmil. Tror att det blir norskt men har gärna fel.

Självklart SOLEN :) !! Redan i början av nästa vecka ska det, i alla fall här, vända tillbaka till gråmulet råkallt vinterväder igen.

Både och? En stund på gymmet och en stund i solen.

Solen! Gymmet kan vänta.
Jag ska själv ut i solen om en stund, funderar på kaffe på ett lokalt fik nära en vandringsled.

Hade fått sol även om jag gått till gymmet 🙂 har 1.5 km och tänkte att det är dags på att bli bättre på att gå i stället för att ta bilen 🙂

Så trevlig dag i kyrkan igår med afternoon Tea med kvinnodag-tema. Satt med mamma och hennes väninna, och fikat var supergott :d

Idag vaknade jag och trötthetsmode-disktrasa är tillbaka 😮‍💨 Ätit frukost, och ska nog se om jag kan slumra en stund till under förmiddagen..
Vill ge mig ut i skogen med hundarna sen, men vet inte vart jag ska åka där inte alla andra är, nu när solen kommit ut 🙈

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 256
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 279
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 393
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 487
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka