Vad gör vi? Del CCX

Somnade lite onödigt sent efter mellot, typ halv 2 och vaknade efter bara 6 timmar vid halv 8 av solen, samtidigt vill jag inte gnälla över det- det är ju himla härligt sätt att vakna på ändå 😍.
Sambon har tagit traktor och vagn och dragit iväg för att hämta hem ved och jag ska bädda rent och pyssla, kanske lyssna på Bara Bada Bastu kan pigga upp då 😄😁🎶.

Fortsätter med mitt snorande och hostande. Jag brukar vara bra på att tänka bort sånt skit och fortsätta göra det jag vill och är trevligt men det här har nockat mig. Sitter inne med min tekopp och ser ut på en trädgård som badar i solsken. Jag vill ut! Men orken finns inte :cry:

Fortsätter med mitt snorande och hostande. Jag brukar vara bra på att tänka bort sånt skit och fortsätta göra det jag vill och är trevligt men det här har nockat mig. Sitter inne med min tekopp och ser ut på en trädgård som badar i solsken. Jag vill ut! Men orken finns inte :cry:
Du kanske kan sätta dig på trappan med din kopp och i alla fall lapa lite solsken även om du inte har orken att faktiskt göra något utomhus?

Strava la av pga tekniska problem så jag kommer inte kunna mäta dagens promenad. Just nu är det paus i solväggen med alldeles för mycket fika.

IMG_20250309_105047295_HDR.webp

Duettkarossen inne i verkstan, bäst att passa på när det är milt i vädret och torrt. Nu kaffe och sen vika presenningarna den varit täckt med och lägga undan dom och sen fortsätta göra klart moppen.

Lacken på Duetten ska vara gyllengul så nu ska rosten åtgärdas, karossen finspacklas och lackas, elsystemet renoveras, glappa framvagnen renoveras, klädseln fixas och sen är det "bara" att plocka ihop den igen. Mycket skruva blir det. :p

20250309_115248.webp

Duettkarossen inne i verkstan, bäst att passa på när det är milt i vädret och torrt. Nu kaffe och sen vika presenningarna den varit täckt med och lägga undan dom och sen fortsätta göra klart moppen.

Lacken på Duetten ska vara gyllengul så nu ska rosten åtgärdas, karossen finspacklas och lackas, elsystemet renoveras, glappa framvagnen renoveras, klädseln fixas och sen är det "bara" att plocka ihop den igen. Mycket skruva blir det. :p

Visa bifogad fil 163602
Har du två olika typer av gamlingar?

Ja den här köpte jag först, 850-n och Kangoon skulle kostat lika mycket i delar var och en att få genom besiktningen som delarna till Pv-n kostade och då var dom ju inget värda ändå så dom fick gå till bilhimlen och så köpte jag Pv-n och har som bruksbil nu.
Kände igen det, men blev lite osäker :D Smart drag! Mycket snyggare också!

Vi gjorde hunden glad och körde iväg en liten bit och gick en rolig runda i skogen :) . Fågelkvitter och sol - det är bara att passa på och njuta :) ! Sedan har jag fortsatt med mitt tvättande och ska ut med en liten tvätt till på torkvindan. Lunch blev överbliven grön ärtsoppa blandad med överblivet potatis- och broccolimos. God kombination :up: ! Och VÄLDIGT grönt och vårfint :D. Vilsam härlig söndag... :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 257
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 279
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 393
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 487
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka